Senaste nytt

Hoppa av vid mellanlandning

hampe_1

Medlem
Hej.

Har varit en flitig läsare av forumet nu under en tid, har verkligen fastnat för att samla poäng osv., men detta blir mitt första inlägg så hoppas jag inte gör bort mig nu. Har försökt söka men jag tycker mig inte hitta ett svar på min fråga. Nu till frågan. Går det att hoppa av rutten vid en mellanlandning om man reser endast med handbaggage? I mitt fall vill jag resa TXL - CPH med SAS men tyckte priset var ganska högt. Då hittade jag en resa TXL - LHR med mellanlandning CPH som var 30% billigare. Så kan jag hoppa av i CPH?

Tack på förhand!

Hampus
 

johhenrik

Medlem
Detta kallas Hidden City ticketing. Du kan hitta en hel del om det här. Svaret är att det går, men du bryter mot reglerna för biljetten, så i teorin kan de kräva dig på pengar i efterhand. Tror inte någon någonsin blivit tvungen att pynta någon gång dock. United och Orbitz stämmer en snubbe i USA nu dock för att han driver en site som letar reda på denna typ av biljetter. Du kan googla på det och hitta en hel del.
 

Bryant

Medlem
Viktigt är att det är en enkelbiljett du reser på annars makuleras resten av biljetten.

Om man inte flyger Ryanair:

Flygändringar & återbetalningar
Kan jag avboka innan resan påbörjats, och måste jag meddela ryanair om jag inte ska resa?

Alla flygresor med Ryanair kan ändras men inte avbokas. Passagerare behöver därför inte meddela oss om de inte kommer till bokad flygresa. Passagerare som inte utnyttjar sin utresa kan ändå utnyttja återresan. Under Hantera min bokning på Ryanairs webbplats går det att ändra datum/tid/rutt för resan upp till fyra timmar innan avgång enligt tidtabell. Namnändringar kan göras fram till fyra timmar före ordinarie avgångstid enligt tidtabell. Inga ändringar kan dock göras efter att en passagerare har checkat in. Inga avgifter återbetalas om en bokad flygresa inte utnyttjas. Däremot kan du, inom en månad från datumet för den ursprungliga flygresan, skriftligen ansöka om att få tillbaka den statliga skatt som betalats. Vid sådana återbetalningar debiteras dock en administrativ avgift på 20 euro (eller motsvarande) per person. Om beloppet som ska återbetalas är mindre än den administrativa avgiften görs ingen återbetalning.
 
Toppen