Senaste nytt

Problem med retroregistrering - hur gå vidare?

fmansson

Medlem
Har två case just nu som jag vägrar ge mig på.

1. Min fru flög med SK/LX till DXB strax innan jul och har fått poängen för sträckan ARN-ZRH. De kom in bara efter någon vecka. När poängen (25% intjäning) för sträckan ZRH-DXB inte kom in så gjorde jag en retroreg åt min fru. Fick till svar att denna leg har krediterats till annat program. Grejen är att hon inte är medlem av något annat bonusprogram. På fråga till vilket program poängen krediterats har de inget svar. Det handlar om 750 baspoäng. Hur gå vidare?

2. Jag bokade under januari en resa till LIS med TP i C. Det var GOT-LIS-ARN som gällde och cirka två veckor innan avgång från GOT får jag ett mejl om att avgången är inställd och att jag blir ombokad via FRA. Alltså LH C ner till FRA och vidare med TP C till LIS. Hemresan som vanligt.
Poäng har kommit in för sträckan GOT-FRA samt LIS-ARN. Dock ej FRA-LIS. Jag har gjort en retroreg och fick till svar att jag inte finns på passagerarlistan. De bad mig mejla in kopia på boardingkort och biljett. Mejlade in det men fick återigen till svar att jag inte finns på passagerarlistan. Det handlar om 2300 baspoäng. Jag lovar, jag satt i planet!
Hur gå vidare?
 

fmansson

Medlem
Är EBD, men har inte testat att gå via Guld/Diamantsupporten. Får köra den vägen helt enkelt. Tack för tips!
 

jth

Medlem
Jag har gjort en retroreg och fick till svar att jag inte finns på passagerarlistan. De bad mig mejla in kopia på boardingkort och biljett. Mejlade in det men fick återigen till svar att jag inte finns på passagerarlistan.

Det här tramset har jag också varit med om. De vägrar gå med på att man var ombord trots att man ju själv ju vet om det. Jag tror helt enkelt det rör sig om att det bara tar tid innan de kan se passagerarlistorna hos andra Star-bolag. Ligg på dom med jämna mellanrum bara, i mitt fall tog det några månader innan de accepterade men sedan fick jag mina poäng.
 

johhenrik

Medlem
Jag har aldrig skickat boardingkort/stubs fysiskt. Jag har alltid skickat en bild eller PDF av dem. Kräver de dem fysiskt ibland alltså?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har aldrig skickat boardingkort/stubs fysiskt. Jag har alltid skickat en bild eller PDF av dem. Kräver de dem fysiskt ibland alltså?
Jag vet inte hur det fungerar nu, men de krävde att posta (inte faxa eller maila) boardingkort och biljettkopia till SAS i Bangkok, ja.
 

Brandten

Medlem
Nja så länge sedan var det inte. Flög med Singapore Airlines för 4år sedan och då fick man skicka brevledes. Frugan flög Air Canada för 2år sedan och då ville Eurobonus också ha papper till Bangkok.
 

NotRyan

Medlem
De retroregistreringar som måste skickas in hanteras idag av SAS dotterbolag Blue Travel Services i Tallinn, så det lär gå lite snabbare... :)
 
Toppen