Senaste nytt

Inneha EBG men använda annat bonusprogram på biljett?

cast

Ny medlem
Hello
Jag har EBG men har biljetter med annat bonusprogram. På detta program är jag endast bas, det är dock star allience.
Vilka förmåner har jag kvar genom mitt EBG och vilka förmåner tappar jag då jag inte EBG på biljetten. Har förstått att dubbelt bagage är att glömma men jag kan jag använda gold check-in? Loungeaccess?

Någon som vet

Hälsn
cast
 
Det borde väl gå att inte ange något bonusnr alls på biljetten och efterregistrera till något annat än Eurobonus? Och samtidigt åtnjuta fördelarna (nåja, de flesta) med EBG?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Funka bra att ha annat bonusprogram på biljetten. Inga problem med priority luggage, fast track eller lounge access.

Ser att jag missförstod frågan helt. Givetvis kan man visa guldkortet och då ånjuta servicen som ingår. Hoppas du hade en trevlig tur :)
 

cast

Ny medlem
FYI update!
Checkade precis in - vid disken - på en Aegean flight där det inte ingår bagage. Här funkade inte med att vifta med EBG - om jag inte hade mitt EBG på biljetten så skulle jag få betala 45 € för en väska. Jag krånglade några minuter utan framgång så det fick bli EBG idag. (men undrar fortfarande om damen vid incheckningen gjorde helt rätt?)
 

jumbooze

Medlem
Vid det läget kan du försöka byta prgram vid gate, inte alltid det lyckas (blir rätt reggat) men annars så har du ju inte förlorat så mycket...
 
Toppen