Senaste nytt

Klockradion på hotellrummet ger fel tid.

ESSA

Medlem
Insåg nu att i tre dagar, under tiden vi befunnit oss på hotellrummet, har vi litat på klockradions tid.
Idag upptäckte vi att den gick en timme fel.

När jag vaknat till om nätterna har jag bara kikat på klockradion snabbt och somnat om.

Hur ofta händer det att klockan på rummet går så pass fel?
De flesta har väl moderna mobiler idag som visar rätt tid automatiskt. Min mor ändrade dock sitt armbandsur efter klockradion på hotellet...

Nu hände inget allvarligare än att min tänkta promenad för att se och fota soluppgången gick förlorad.

Tur vi inte missade nån flight...
 

oermen

Medlem
Hvid du er i USA er det måske bare fordi de gik over til sommertid i nat.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    889 KB · Visningar: 257

ESSA

Medlem
Haha!
Hvid du er i USA er det måske bare fordi de gik over til sommertid i nat.

Tackar!
Nån sån lapp hade inte vi här på Marriott. Inte heller någon påminnelse i receptionen.

Vi har varit väldigt fundersamma nu på morgonen om hur vi kunnat missa detta i flera dagar. ;-)
 

Resenären

Medlem
Jag har märkt det ett par gånger att klockan visat fel tid på ett par Hilton hotell. Dock lyckades jag inte komma underfund med hur/om man kunde ställa tiden korrekt igen.
 

mha321

Medlem
Jag tycker det är ganska vanligt att de går fel. När det är exakt en timme kan man dock misstänka tidsomställning :) Men 10-20 minuter fel tycker jag på många ställen hör till normen.

Och ibland 7-8 timmar, då kan man gissa att föregående gäst drog ur sladden för att ladda mobilen istället under natten och den tappade tiden då.

Summa - jag litar aldrig på tiden från klockradion på hotellrummet :)
 

maba

Medlem
När jag sover vill jag ha det becksvart så brukar alltid dra ut kontakten från väggen då jag tycker att de lyser upp alldeles för mycket av rummet. Slipper därmed problemet med om klockan går rätt eller inte.
 

doc

Medlem
Om man bor på ett Hilton som har deras standardklocka / klockradio, har jag noterat att de alltid går cirka 5 minuter för tidigt. Jag har alltid undrat om det är för att de inte ska bli stämda för att klockorna går efter.
 

AABack2ARN

Medlem
När jag sover vill jag ha det becksvart så brukar alltid dra ut kontakten från väggen då jag tycker att de lyser upp alldeles för mycket av rummet. Slipper därmed problemet med om klockan går rätt eller inte.

Det finns faktiskt klockor där man kan sätta en lägre ljusstyrka... ;)

Men jag håller med om att många klockor är väldigt ljusstarka. Den andra utmaningen är att lampfot, klockradio och telefon ibland tar upp så mycket av sängbordet att man knappt får plats med plånboken :(
 

ESSA

Medlem
Tack för input!
Vi blev mest förbryllade då vi inte reagerat på felaktig tid de andra dagarna. Så sommartiden var orsaken denna gång.
Skulle aldrig i livet ställa ett larm på en klockradio öht. De brölar ofta nåt så gräsligt att min förväntade livstid minskar med flera år varje gång jag utsätts för det. ;-)
 
Toppen