Senaste nytt

Köer i Passkontrollen Kastrup

MarcusC

Medlem
Har senaste gångerna jag rest via Kastrup upplevt passkontrollen har ytterst dålig koll på " flödet"

Vid ankomst av flera långflyg är endast 2-3 passluckor bemannade vilket skapar långa köer

Uppemot 20-30 minuter, ofta inga separat EU/Schengen heller.

Är det bara jag som haft otur ?
 

fcx

Medlem
Ibland jättetomt. Ibland så fullt att man måste tränga sig för att hinna med flyget.
Upplever att det varit så i många år...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Har också varit med om det. Jobbigt när man inte vet hur länge man kan bli kvar i loungen.
 

NotRyan

Medlem
Har också varit med om det. Jobbigt när man inte vet hur länge man kan bli kvar i loungen.

Slår mig att jag ju alltid har Kastrup som slutstation och att det kan vara skillnad på transferkontrollen.

Tja, jag vet inte om det är så stor skillnad när man kommer från loungen om man påbörjar på Kastrup eller inte ;) Dock så har det gått fort för mig alla gånger men jag har nog haft tur och ställt mig i kön till en "slarvig" kontrollant....


Mvh
/NotRyan
 

Agö

Medlem
Tja, jag vet inte om det är så stor skillnad när man kommer från loungen om man påbörjar på Kastrup eller inte ;) Dock så har det gått fort för mig alla gånger men jag har nog haft tur och ställt mig i kön till en "slarvig" kontrollant....


Mvh
/NotRyan
Nja, nu tolkar jag ju TS fråga som "ankomst" för långflygningar, inte avgång. Där är det som du säkert vet skillnad på transfer och ankommande till CPH med slutstation. Avgångsmässigt har det i vart fall aldrig hänt mig att det tagit 20-30 min.
 

NotRyan

Medlem
Nja, nu tolkar jag ju TS fråga som "ankomst" för långflygningar, inte avgång. Där är det som du säkert vet skillnad på transfer och ankommande till CPH med slutstation. Avgångsmässigt har det i vart fall aldrig hänt mig att det tagit 20-30 min.

Jo, du har rätt i att TS menade den, sen kom @SAS404 och rörde till det.... :D Dock har jag haft tur i den kontrollen också.... ;)
 

oermen

Medlem
Det kommer an på hvor du kommer fra. UK/USA er samme paskontrol som transit.

Hvis du kommer fra et "mindre sikkert" land er der speciel pas kontrol for dem med slutdestination i København.
 
Toppen