Senaste nytt

Söker: Göteborg-Tokyo i Business class med oneworld/Star Alliance

joakgarp

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Tokyo
  • När vill/behöver du resa ut? 24/8 men vi kan vara flexibla. Finnair har bara kampanjer 1/9 och framåt bland annat.
  • När vill/behöver du komma hem? 21/9 måndag men kan också vara flexibla till senare datum.
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 veckor.
  • Hur många personer som skall resa? 2st
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Finnair som är snabbast med sina 13h men öppen för förslag. Dock inte Turkish Airlines som vi inte gillade förra året. Trött flygplan och service.
  • Vad är din budget? (per person) 9-10 000kr T&R. Har det funnits tidigare kampanjer som har dessa priser eller lägre i Business om man tittar på föregående år? Har sökt men inte funnit något. Finnair som vi ursprungligen har tänkt oss boka med annars men i Ekonomi hittar vi för 6500kr. Lufthansa i Ekonomi 5500-6000kr som bäst.
  • Vad är det viktigaste för dig? Snabb resa men som sagt öppen för förslag. Drömt om att åka i business ett tag.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
  • Poäng? Bara SAS med 15k.
Det blir Japan i år igen. Var där förra året men åkte med Turkish Airlines via istanbul med sina 18-19h. Nu vill jag testa något annat. Brukar det finnas kampanjer eller är det bara Finnair som lockar med 5600kr om man åker under svensk höst från 1/9 och framåt som jag har sett från och till

Tacksam för hjälp
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinesClass!

Vill bara fråga vad SA i slutet av rubriken innebär? Är det Star Alliance eller är det SAS (med ett S som saknas)? Utgår från att det inte är South African Airways (som har prefix SA).

Rubriken i övrigt är alldeles utmärkt men vi tillåter som sagt inte förkortningar eftersom det så lätt blir missförstånd.

/Mod
 

DrKlas

Medlem
Jag har aldrig under de senaste åren sett så låga priser i business från Göteborg till Tokyo men det betyder ju inte att det inte finns. Men en snabbsökning med Matrix - ITA Software by Google ger att lägsta pris under din period just nu är strax under 19000 kr med Turkish ...
 

joakgarp

Medlem
Vi har börjat släppa tanken på Business och istället börja leta efter snabbast väg till Tokyo istället men till ett pris på max 6500kr. Med SAS via Cph eller Finnair via Helsingfors.
Men båda ligger just nu på för högt pris, 7000-8000kr T&R från GOT - NRT. Kan detta bero på att jag har för bra framförhållning? Vi planerar åka från 24/8-21/9.
Turkish Airlines med sina 18h-19h ligger fortfarande bäst till på 4800kr.

Det är 5 1/2 månad kvar men jag vill bara få detta bokat och börja planera hotellen. Läste att bäst pris på flyg är just från 5 1/2 till 3 månader från avresedatum.
 

Dr. Miles

Expert
Vi har börjat släppa tanken på Business och istället börja leta efter snabbast väg till Tokyo istället men till ett pris på max 6500kr. Med SAS via Cph eller Finnair via Helsingfors.
Men båda ligger just nu på för högt pris, 7000-8000kr T&R från GOT - NRT. Kan detta bero på att jag har för bra framförhållning? Vi planerar åka från 24/8-21/9.
Turkish Airlines med sina 18h-19h ligger fortfarande bäst till på 4800kr.

Det är 5 1/2 månad kvar men jag vill bara få detta bokat och börja planera hotellen. Läste att bäst pris på flyg är just från 5 1/2 till 3 månader från avresedatum.
Om 4.800 SEK är för Tur & retur inkl. skatter, skulle jag rekommendera dig att boka omgående. Det är svårt att få Economy class biljett till Tokyo under 5.000 SEK under sommaren annars.
 

Nemo

Medlem
Om du vågar dig på en resebyråbokning kan du flyga GOT-NRT via Düsseldorf med Germanwings - ANA för 5.500 SEK p.p. t.o.r.
 

joakgarp

Medlem
Om 4.800 SEK är för Tur & retur inkl. skatter, skulle jag rekommendera dig att boka omgående. Det är svårt att få Economy class biljett till Tokyo under 5.000 SEK under sommaren annars.

Det är lockande. Turkish har legat på 4800kr ganska länge nu. Över en månad. Men man vet ju inte om man vågar vänta tills Finnair/SAS drar ner till 6500 / om det händer. Vi flyger ändå på en måndag som är en relativt udda dag och borde ge bättre prisbild hos de nordiska bolagen tycker jag... Turkish flög vi med förra året till Japan för 5500kr så vi vet redan vad vi får. Lång mellanlandning och flygtid. :-/
 

flybob

Medlem
Du kan åka med Qatar från Arlanda för runt 5700 dina datum. Ta tåg mellan Göteborg och Stockholm eller använd dina EB-poäng för att boka en flight.
Qatar.PNG
 

joakgarp

Medlem
Tänkte bara skriva att efter att varje dag i 2 månader gått in och kollat på priser och väntat och väntat så kom en trevlig överraskning.

Idag har vi köpt två st ekonomi-flygbiljetter för 6241kr styck och det är hela vägen Finnair med ett snabbt byte i Helsingfors. Vi fick byta dag till tisdagen 25/8-tisdagen 22/9 istället för att åka på måndag-måndag men för det här priset var det helt klart värt det. Aldrig åkt med Finnair så det ska väldigt roligt att testa!
Nu är det bara att vänta in lite uppgraderings-erbjudanden som Finnair brukar skicka ut ett par veckor innan avresa så kanske det blir business istället för ekonomi ;)

Turkish Airlines höjde sina 4700kr till 6000kr för två veckor sedan. Men med en kortare restid från Turkish 19h till Finnairs 12.25h ska det bli trevligt att uppleva :)

Jag frågade tidigare vart gränsen går för vissa flygbolag när de börjar sänka priserna från tidigare 8000-9000kr med Finnair i februari, mars till mer humanare priser? Nu är det nästan exakt fem månader kvar till avresa så svaret verkar ligga på fem månader och framåt för Finnair åtminstone. Förutom med Turkish Airlines som hade 6 månader med sina 4700kr innan avresa innan de höjde. SAS ligger kvar idag på sina 7500kr som tidigare.

Ska bli riktigt kul att uppleva Japan i år igen :)
 
Toppen