Senaste nytt

Förslag till Peru önskas!

Henrik Ottosson

Ny medlem
Hej Business Class!

Jag är en ny medlem här och skulle behöva lite expertishjälp!

Tanken är att jag har semester 29/8-27/9 och under semestern vill jag hemskt gärna åka till Lima, Peru! Momondo och andra sidor verkar inte hitta något vettigt så därför vänder jag mig till er.

Kan man hitta något tur/retur Lima under 8-10 lax egentligen? (Byten längs med vägen är lugnt).

Ska man invänta någon höstrea och chansa?

Ha det gott!

/ Henrik
 

Henrik Ottosson

Ny medlem
Kan väl lägga till att avresa från Kastrup/Arlanda/osv. spelar ingen större roll. Och datum för resorna spelar ingen roll heller bara de ligger mellan datumen ovan.
 

Xilan

Medlem
Hej Henrik!

Välkommen hit!
Det finns en frågemall som man kan/bör använda när man frågar om flygbiljetter. Då får man mer struktur och det är lättare för andra att hjälpa till eftersom all nödvändig info kommer med.
Klipp ut mallen nedan och klistra in dina sökkriterier så kommer det säkerligen ramla in förslag inom kort.

  • Varifrån vill du börja din resa?
  • Var är din destination?
  • När vill/behöver du resa ut?
  • När vill/behöver du komma hem?
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa?
  • I vilken kabinklass?
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  • Vad är din budget? (per person)
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
http://www.businessclass.se/forum/t...-frågemallen-när-du-startar-en-ny-tråd.11947/
 

Henrik Ottosson

Ny medlem
Ah! Elegant!

Det tackar vi för!


  • Varifrån vill du börja din resa? I Sverige eller Danmark
  • Var är din destination? Lima, Peru
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast 29/8
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 27/9
  • Hur länge vill du vara borta? Så länge som möjligt mellan dessa datum.
  • Hur många personer som skall resa? 1st.
  • I vilken kabinklass? Bästa möjliga pris. Kan sträcka mig till högre klasser om det är prisvärt. T.ex. som när Alitalia erbjudanden i Economy Premium.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Öppen för förslag!
  • Vad är din budget? (per person) Gällande flygandet så vill jag gärna komma under 10.000 och så nära 5000 som möjligt tur/retur. Budget är annars 15.000 tur/retur, men som sagt. Så billigt som möjligt.
  • Vad är det viktigaste för dig? I det här fallet, priset.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, förutom eventuella mellanlandningar. Kan tänka mig att stanna vid närliggande flygplatser om priset är bra och därifrån ta andra transportsätt till Lima. Även där, öppen för förslag.
 

Dr. Miles

Expert
Efter snabb koll ser det ut som American Airlines erbjuder från ca 7.600 SEK inkl. skatter till Lima under perioden du kan resa.

Ett exempel från American Airlines webbsida.
Screenshot20150306_2.png


Om du krediterar denna resa till American Airlines AAdvantage, tjänar du lite över 16.000 miles om jag har räknat rätt.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Henrik Ottosson

Ny medlem
Härligt! Bra tips där!
Hur länge får man behålla sina 16.000 miles? 12 månader?
Faktiskt ett skapligt pris måste jag säga! Får vi inte in några motbud så blir det nog en resa med American Airlines!

Bra att tänka på med bytet i Miami? Lär ju behöva något slags visum för inresa? Vad kostar ett sådant idag? 18$? Mer?
 

Dr. Miles

Expert
Hur länge får man behålla sina 16.000 miles? 12 månader?
Faktiskt ett skapligt pris måste jag säga! Får vi inte in några motbud så blir det nog en resa med American Airlines!
Miles på American Airlines AAdvantage gäller 18 månader från senaste aktivitet (+ eller -) på kontot.
Det finns ett billigt sätt att förlänga AAdvantage miles, för mer information, vänligen läs följande tråden.
http://www.businessclass.se/forum/t...änga-livslängd-på-dina-aadvantage-miles.6947/

Bra att tänka på med bytet i Miami? Lär ju behöva något slags visum för inresa? Vad kostar ett sådant idag? 18$? Mer?
Du behöver att ansöka ESTA även om du har bara byte i USA. Om du har mer frågor om ESTA, kan du ställa den i följande tråden.
http://www.businessclass.se/forum/threads/usa-esta-visum-tråd.3675/

En annan fråga! Kan man delbetala med Miles från AAdvantage programmet?
Inte som jag vet.
 
När det gäller Sydamerika så brukar det finnas billiga biljetter från/till Spanien (Barcelona/Madrid) och så även i detta fallet (ca 5000 SEK). Men då får du köpa en biljett till/från Spanien också med allt vad det innebär (det blir ett extra byte, blir planet till Spanien inställt/försenat/senarelagt bränner din Sydamerika-biljett inne utan att du får kompensation, du kan behöva hämta ditt bagage i Spanien och checka in det igen). Men om du verkligen vill spara pengar så kan du får ner priset till knappt 6500 SEK ganska enkelt.
 

Henrik Ottosson

Ny medlem
När det gäller Sydamerika så brukar det finnas billiga biljetter från/till Spanien (Barcelona/Madrid) och så även i detta fallet (ca 5000 SEK). Men då får du köpa en biljett till/från Spanien också med allt vad det innebär (det blir ett extra byte, blir planet till Spanien inställt/försenat/senarelagt bränner din Sydamerika-biljett inne utan att du får kompensation, du kan behöva hämta ditt bagage i Spanien och checka in det igen). Men om du verkligen vill spara pengar så kan du får ner priset till knappt 6500 SEK ganska enkelt.

Skicka gärna ett reseförslag! Kan också nämna att jag har cirka 1500 Cashpoints på Norwegian att använda mig av och de reser ju både till Barcelona och Madrid. Så resan till Spanien går nog att lösa, under förutsättning att Norwegian inte gått i konkan efter strejken dvs.
 
Toppen