Senaste nytt

8 timmar layover i Seoul vad att göra?

lillemannen

Medlem
Jag sitter och planerar min resa och har kommit till stoppet i Seoul. Jag kommer i så fall ha 8 h layover i Seoul (ICN). Landar till lunch och åker med Asiana på first biljett men den first loungen är inget spännande för 8 h vistelse. Vad att göra? Tacksam för förslag.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag sitter och planerar min resa och har kommit till stoppet i Seoul. Jag kommer i så fall ha 8 h layover i Seoul. Landar till lunch och åker med Asiana på first biljett men den first loungen är inget spännande för 8 h vistelse. Vad att göra? Tacksam för förslag.
Det beror på vilken flygplats du landar. Seoul Incheon (ICN) eller Seoul Gimpo (GMP)?

Även med Express tåg tar det ca 45 min mellan ICN och Seoul station och den går varje halvtimme.
Vanligt tåg tar det ca en timme mellan ICN och Seoul station och den går varje 12:e minuter under dagtid.
Incheon(ICN) International Airport - Airport Express

Annars erbjuder Seoul Incheon flygplats gratis transit tour for dem som är i transit i den flygplatsen lite längre tid. Det kanske passar dig bättre.
Incheon(ICN) International Airport - Transit Tours
 
Last edited:

flum

Medlem
Som sagt, beror det på flygplats och intressen. Från ICN kan du ta en "KAL limosine bus" till Gangnam och strosa omkring runt Gangnam Station och inta atmosfären (och någon Sodjo :)). Hade jag 8h skulle jag nog stanna på ICN, men om jag är på GMP skulle jag nog hitta på nåt. Har du varit i Korea förrut?
 

Dr. Miles

Expert
Det är ICN som det gäller.

Och det är första gången i Korea.
Vilken tid ankommer du till Seoul Incheon flygplats?
Det här är schema av gratis Transit tour från Seoul Incheonflygplats.
OBS: 5 timmars transit tours sker endast vid kl. 8, kl. 10 och kl. 13.
Screenshot20150306_3.png
 

Glenn123

Medlem
Tycker inte det fanns så mycket att se i Seoul när jag var där som hastigast. Såg det där tempelområdet och centrum kring Lotte. Maten var inte mycket att hänga i granen heller.
 
Tycker inte det fanns så mycket att se i Seoul när jag var där som hastigast. Såg det där tempelområdet och centrum kring Lotte. Maten var inte mycket att hänga i granen heller.

Det finns hur mycket som helst att se och göra i Seoul med omnejd.....fast har man bara några timmar i transit så skulle jag försöka åka på transit buss turen.

Mat är ju väldigt individuellt.....Men enligt min åsikt har Korea ett av världens bästa kök! En Korenask barbecue med premium kött är oslagbart! 2014-02-05 20.50.45.jpg
 
Toppen