Senaste nytt

Inställt flyg, behöver man åka ut till flygplatsen?

ACervin

Medlem
Säkert varit uppe tidigare. Fick ett samtal av dottern som om några timmar skall flyga från Raleigh till La Guardia. Men det snöar i New York och tydligen har ett plan kasat av landningsbanan och La Guardia är stängt. (Hustrun sitter på SK 909 som skall landa om 40 minuter på Newark, kanske?). Jag har kollat alla alternativ till New York, men allt är fullt ikväll från Raleigh. Dottern kommer inte fram till AA på telefon. Hon ringer och frågar den så kallade experten dvs mig om skall åka ut till flygplatsen eller vänta på sms från American Airlines. Det är bara 20 minuter från Chapel Hill till flygplatsen. Vad är bästa strategin?
 

AABack2ARN

Medlem
Skall dottern åka från RDU till LGA idag?

Med tanke på följande skulle jag nog inte åka ut.

rdulga.png


AA har gått ut med följande policy: American Airlines Current Travel Alerts On aa.com
 

ACervin

Medlem
Skall dottern åka från RDU till LGA idag?

Med tanke på följande skulle jag nog inte åka ut.

Åkte ut mest för att få kontakt med AA. Men du har helt rätt. Fanns ingenting på något flygbolag. AA har erbjudit resa till New York via Boston på lördag! Skandalöst dåligt. Vi letar nu andra alternativ. Delta i morgon till Washington eller Philadelphia och Amtrak därifrån verkar vara en möjlighet.
 

sembl

Medlem
Om det är viktigt att komma fram idag så skulle jag åka ut och kolla tillgänglighet från närflygplatser. Och ta hyrbil dit. Amtrak fungerar dåligt enligt en vän som hade massa inställda tåg igår pga snön mellan NYC och DC.
 

AABack2ARN

Medlem
Med tanke på vädret känns det lite tveksamt att ge sig ut på vägarna. Vinterdäck tillhör inte vanligheterna framförallt inte hos gemene man som också är ute på vägen...
 
Toppen