Senaste nytt

AMEX 2-4-1 * 2 Stockholm - Aruba på Höstlovet

famhanssons

Medlem
Hej vänner!

Så fort man har en fundering kring resande går tankarna oavkortat till BC (nästan även när jag ska resa med Stockholms tunnelbana :) )

Jag har för avsikt att resa till Aruba och nyttja mina 2-4-1 och därmed resa i Business. Det bästa alternativet jag har hittat är United via New York. Nu har jag 2 frågor:

  1. Tillåter United Stopover i New York eller kan jag bara använda mig av Layover när jag bokar Award Tickets?
  2. Var hitttar jag lättast tillgång på Award stolar med United om jag använder EB poäng (om ni även har en länk till tidigare inlägg hur jag letar tillgänglighet skulle det uppskattas enormt mycket). Tanken är att resa ut den 21/10 och hem från New York den 31/10.
Som vanligt uppskattat allt hjälp enormt.

p.s Agehall, jag får snart en ny 2-4-1 så vi kanske ändå kan komma iväg på OSL - HOU vad det lider (om den finns kvar) d.s
 

Dr. Miles

Expert
Hej vänner!

Så fort man har en fundering kring resande går tankarna oavkortat till BC (nästan även när jag ska resa med Stockholms tunnelbana :) )

Jag har för avsikt att resa till Aruba och nyttja mina 2-4-1 och därmed resa i Business. Det bästa alternativet jag har hittat är United via New York. Nu har jag 2 frågor:

  1. Tillåter United Stopover i New York eller kan jag bara använda mig av Layover när jag bokar Award Tickets?
  2. Var hitttar jag lättast tillgång på Award stolar med United om jag använder EB poäng (om ni även har en länk till tidigare inlägg hur jag letar tillgänglighet skulle det uppskattas enormt mycket). Tanken är att resa ut den 21/10 och hem från New York den 31/10.
Som vanligt uppskattat allt hjälp enormt.

p.s Agehall, jag får snart en ny 2-4-1 så vi kanske ändå kan komma iväg på OSL - HOU vad det lider (om den finns kvar) d.s

1) Du kan inte ta stopover på en bonusresa med SAS EuroBonus poäng. I så fall blir det kombinationer av flera enkelbonusresor.

2) På Uniteds webbsida.
Flight Search | United Airlines
 

Bryant

Medlem
United flyget även från Houston till Aruba. Vi tar den vägen på vår awardresa. Men det blev en kombination av olika biljetter.
 

famhanssons

Medlem
En liten följdfråga:

Kommer jag kunna välja både Saver Award och Standard Award biljetter eller är det bara Saver Award som är tillgänglig??
 

Dr. Miles

Expert
Enligt SAS EuroBonus webbsida, hör Aruba till South America & Caribbean zon.
EuroBonus partners - Star Alliance award zones - SAS

Avianca (AV) flyger mellan Bogota (BOG) och Aruba (AUA) dagligen och de flyger även mellan Bogota - London och mellan Bogota - Madrid.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

@Roger J har bokat en bonusresa med Avianca till Havanna och det ser ut som det finns inget eller de tar bara liten summa av bränsletillägg på Aviancas flygningar.
Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015 | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Du kan kolla om det finns tillgänglighet på:
  • mellan Bogota - London
  • mellan Bogota - Madrid
  • mellan Bogota - Aruba
 

Roger J

Medlem
Avianca flyger två gånger dagligen till Madrid och en gång dagligen till Barcelona, förutom till London, ej daglig dock. Nästan alla flygningar till London och ungefär hälften av flygningarna till Madrid verkar ha deras nya Business-kabin framöver. Det är bra pris med 140000 EB-poäng i I-klass med Eurobonus tycker jag. Man får ju ha 4+4 segment så lite kreativ routing uppmuntras. Från London är det nattflyg (trots västerut) vilket är lite coolt och man hinner med alla anslutningar från Bogota på morgonen. De flyger från nya T2 på London också så det går att använda den fina AC-loungen (och Singapore när den öppnar).
 
Toppen