Senaste nytt

Emirates öppnar egen lounge på Tokyo Narita Terminal 2 under andra kvartal av 2015

Dr. Miles

Expert
Idag avslöjade Emirates att de planerar att öppna en egen lounge på Tokyo Narita Terminal 2 under andra kvartal av 2015.

Enligt press releasen kommer de att ha bl a Business centre, dusch samt erbjuda gratis Wifi.
TravelVision skrev:
エミレーツ航空、成田に日本初の専用ラウンジ、2Q中に開業
2015年3月4日(水)

エミレーツ航空(EK)は3月4日、成田に日本国内初の専用ラウンジを開設する計画を発表した。2015年第2四半期(2015年4月1日~6月30日)中に、第2ターミナルに開業する予定だ。

EKによると、ラウンジの新設は日本に対する取り組み強化の現れ。同社日本支社長のニック・リース氏も「日本はEKにとってきわめて重要な市場である」と強調した。ラウンジには400万米ドル以上を投資しており、今後も日本市場への投資を続け、施設の機能やサービスの向上を進めていくという。

新ラウンジはEKのファーストクラスとビジネスクラスの乗客や、EKのフリークエントフライヤープログラム「エミレーツ・スカイワーズ」のゴールド会員、プラチナ会員が利用できる。内装は現代的なスタイルに日本的な要素を融合させるといい、特注の芸術作品もあしらう予定だ。

室内は特注のレザーシートの椅子を置き、液晶ディスプレイを設置してニュースやエンタテイメント・プログラムを放映。無料Wifiサービスやシャワー設備も備える。料理は日本食などをビュッフェ形式で用意。ビジネスセンターも設置する。
エミレーツ航空、成田に日本初の専用ラウンジ、2Q中に開業 | 旅行業界 最新情報 トラベルビジョン
 

dino_81

Medlem
Kul nyhet även om jag tycker att Admirals Club fungerar förträffligt.

Framgår det ingen japanska texten om även andra bolag kommer att ha tillgång till Emirates lounge?

Som det är nu flyger Emirates endast en tur från Narita dagligen och EK319 är bland de sista avgångarna för kvällen innan flygplatsen stängs för trafik klockan 23:00.

Vi de tillfällen som jag har besökt loungen kvällstid har den varit väldigt glest befolkad.
 
Kul nyhet även om jag tycker att Admirals Club fungerar förträffligt.

Framgår det ingen japanska texten om även andra bolag kommer att ha tillgång till Emirates lounge?

Som det är nu flyger Emirates endast en tur från Narita dagligen och EK319 är bland de sista avgångarna för kvällen innan flygplatsen stängs för trafik klockan 23:00.

Vi de tillfällen som jag har besökt loungen kvällstid har den varit väldigt glest befolkad.

Kanske någon avgång med Qantas som säkert kommer använda loungen? Om det finns några flighter dit med Qantas, de har jag ingen aning om.
 
Toppen