Senaste nytt

Garuda Indonesia inkluderar flygplatsavgift för resa från/inom Indonesien

Dr. Miles

Expert
Sedan 2015-MAR-01 inkluderar Garuda Indonesia (GA) flygplatsavgiften för resa från/inom Indonesien.

Jag har inte varit Indonesien men jag har förstått att man måste betala flygplatsavgiften vid check in när man flyger med Garuda Indonesia men efter denna ändring blir det som alla andra flygplatsskatter, blir den inkluderad i biljetten.

För närvarande kostar flygplatsavgifterna som följande:

Utresa från Denpasar:
  • Utrikes: 200.000 IDR
  • Inrikes: 75.000 IDR
Utresa från Jakarta:
  • Utrikes: 150.000 IDR
  • Inrikes: 40.000 IDR
Garuda Indonesia to Re-Include Airport Tax in Ticket Price | GIVnews.com - Indonesian Perspective to Global Audience
 

mtlmr

Medlem
Så trevligt att Garuda går tillbaka till sina principer.. Sex månader höll projektet att ta ut flygplatsskatterna separat..
 

Sofia

Medlem
När jag flög från Jakarta senast, i C med Emirates, så betalade jag ingen skatt alls. Den glömdes bort (eller nåt) i premiumincheckningen.
 

Axelzon

Medlem
Samma för mig vid resa med Turkish i C klass (via premium check-in).. Vid andra tillfällen betalar man ju till incheckningsdisken (IDR 150.000), Vad menar ( medlem: Mtlmr) med att projektet att ta ut avgifterna bara höll i sex månader? Jag har rest till/från Indonesien i 3 år och alltid betalat IDR 150.000 vid avresa.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Vid andra tillfällen betalar man ju till incheckningsdisken (IDR 150.000), Vad menar ( medlem: Mtlmr) med att projektet att ta ut avgifterna bara höll i sex månader? Jag har rest till/från Indonesien i 3 år och alltid betalat IDR 150.000 vid avresa.
Enligt artikeln som jag länkade i mitt första inlägget, Garuda Indonesia inkluderade indonesiska flygplatsavgiften förut men de tog bort det i förra september av någon anledning.
GIVnews.com skrev:
Garuda Indonesia has previously collaborated with airport operators in integrating airport tax into its ticket price from October 2012. However, the airline scraped the policy in September 2014, citing loss in profit due to decreasing competitiveness as a result of the seemingly higher ticket price.
 

Axelzon

Medlem
Tack för Svaret Doctorn

Ok, till saken hör väl att jag endast gjort en international med Garuda, och att alla olika bolag och dess avgifter och hur de tas ut mot kund skiljer sig... Jag har aldrig betalat något annat än de IDR 150.000 man betalar vid avresa, och det har aldrig krävts någon extra kö sedan man betalar i incheckningsdisken. Som jag nämnde ovan har jag vid ett tillfälle då jag reste med Turkish i Businesssclass slapp betala de IDR 150.000 vid checki in.. Lite skumt att det skulle vara inkluderat i en biljettt klass och inte en annan....
 
Toppen