Senaste nytt

Qatar Airways nya förstaklasslounge i Doha öppnar i slutet av april

Jacob

Medlem
I augusti 2014 öppnade Qatar Airways sin nya business lounge, Al Mourjan, på nya flygplatsen Hamad International i Doha. Med 10.000 kvadratmeter är det enligt Qatar Airways den största businessloungen i världen. Men det har varit desto mer tyst om den nya förstaklassloungen. På en presskonferens i Berlin under onsdagen avslöjade dock Qatar Airways VD Akbar…
 

Kricka

Medlem
Kan ju inte påstå att jag är speciellt imponerad av Al Mourjan - stort, bullrigt
och saknar så gott som helt "mysfaktor". Hoppas att Qatar lyckas bättre med
den nya Firstloungen (och att jag får tillfälle att testa den..) !
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror INTE Qatars första klass-lounge (Safron?) är öppen ännu. Utan den första klass-lounge som är mer generisk har öppnat medan alla Qatars premiumresenärer hänvisas till Al Mourjan. Men återrapportera gärna och framförallt testa bägge :)
 

Magnus_K

Medlem
Kan kolla på lörd och se om den är öppen, dock som @johhenrik säger så var den inte öppen när jag landade.
Är ganska smart att dom lägger en soft opening under Ramadan då antalet resenärer bör minska till viss del i alla fall.
 

rlager

Medlem
Åker idag så jag kollar och återkommer ikväll. Har en flight i F Doha till DUBAI vid middagstid ikväll så man kan ju alltid hoppas men kanske inte så sannolikt. Vi hade nog hört talas om det i så fall.
 
Senast jag hörde (va för 5 dagar sen) så skulle den öppna första veckan i Juli som de såg ut nu... Öppen är den i alla fall inte nu
 
Toppen