Senaste nytt

Turkish Airlines plan kraschlandat

mtlmr

Medlem
Nja, jag lutar åt att dimman gjort det svårlandat. Istället för diversion har man då valt att försöka landa ändå, misslyckats, sladdat av.

Eftersom flygplan inte är byggda för att köras off-road har sedan nosstället lagt sig.

Slutsats: Tråkigt som tusan (speciellt på en ett år gammal kropp), men näppeligen att man kan kalla det krasch.

(OBS! Detta är mina spekulationer!)
 

Alf

Medlem
Man kan aldrig skylla på dåligt väder. Det är upp till kaptenen att bedöma om man kan landa säkert eller inte. Tyvärr har Turkish Airlines en lite dyster bakgrund när det gäller olyckor och incidenter.
 

PYRZ

Medlem
Enligt andra medier handlar det om att planet har åkt av landningsbanan och att det inte handlar om en krachlandning. Det är dock sant att TK har många incidenter. Planet, en A330 var knappt 1 år gammalt.
 

Brandten

Medlem
De har gjort några varv I holding innan de beslutade att landa ser det ut som....
 

Attachments

  • TC-JOC.png
    TC-JOC.png
    260,6 KB · Visningar: 231

Alf

Medlem
De har gjort några varv I holding innan de beslutade att landa ser det ut som....

Det ser ju ut som dom missat flrsta landningsförsöket och går runt. Inget roligt ställe att utöva lågflygning på bland alla höga bergstoppar. Om man läser tidningslänken sägs det ju inget om att det först skulle varit ett landningsförsök utan att komma ner.
 
A

Aurora

Guest
Man kan aldrig skylla på dåligt väder. Det är upp till kaptenen att bedöma om man kan landa säkert eller inte. Tyvärr har Turkish Airlines en lite dyster bakgrund när det gäller olyckor och incidenter.

Ja må ærlig si dette ikke hjalp nevneverdig på mitt syn på Turkish ifht safety culture. Har lenge argumentert mot Turkish ved valg av flyselskap: føler meg ikke trygg nok.
 
Toppen