Senaste nytt

Kreativt förslag till Shetlandsöarna nästa vecka önskas

fcx

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm ARN
  2. Var är din destination? Shetlandsöarna LSI
  3. När vill/behöver du resa ut? 8-11 mars
  4. När vill/behöver du komma hem? Efter avslutat jobb. Dock senast 14 mars.
  5. Hur länge vill du vara borta? Behöver en heldag (08:00-17:00) på destinationen för jobb. Därefter tillgänglig för hemresa.
  6. Hur många personer som skall resa? En
  7. I vilken kabinklass? Business är alltid trevligt, men finns det billigare (= minst 20 %) i economy på samma flyg så är det det som bokas.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? *A eller OW
  9. Vad är din budget? (per person) Helst inte mer än 8-9 kSEK, men upp till 11-12 kSEK skulle funka.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    I prioritetsordning:
    • Av- och ombokningsbar genomgående biljett.
    • Max en förlorad arbetsdag i resa per riktning (kvällar räknas inte)
    • Bokningsbar online (eller på telefon med BA)
    • "kvalitetstid" i GF på LHR, dvs. längsta transfertiden läggs på LHR.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Övernattning längs vägen är inte ett problem (snarare en möjlighet). Men bara om bagaget inte behöver plockas ut.

Dags för en lite komplicerad jobbresa, med tanke på hur ovan jag är med inrikesflyg i UK. Har ströletat lite utan att hitta något som direkt fångade min uppmärksamhet. Normala resenärer skulle ringa resebyrån, men som medveten resenär frågar jag givetvis här istället (och bokar utan resebyrå givetvis).

Det är en jobbresa, så jag kan inte motivera hur konstiga omvägar som helst. Jag är inte primärt ute efter intjäning, utan för att få en behaglig resa till rimliga villkor.

Den här resan går att göra ARN-LHR-EDI-LSI på en dag, men då är det tidiga morgonflyget ut och komma fram på kvällen. Inte roligt. En övernattning på LHR eller någon annan stans längs vägen är helt OK (åtminstone ena vägen). Flyga ut på sen eftermiddag/kväll, övernatta och komma till destinationen dagen efter exempelvis. Vid avfärd den 8 mars kan jag åka redan på förmiddagen utan problem.

Bästa förslaget belönas med en (bild på en) flaska Monopole eller med en Hiltonslipsklämmeattrapp. Alla förslag beaktas.
 

011430121

Medlem
Den här resan går att göra ARN-LHR-EDI-LSI på en dag, men då är det tidiga morgonflyget.
@fcx morgon eller lunchflyg har vi diskuterat förut, det du kallat morgonflyg är för mig förmiddagsflyg, det är ju avgångar runt 10.00 som du kallar morgonflyg! Nu använder du ett nytt begrepp tidiga morgonflyget är det i din värd klockan 09,00 till 09,30?
 

fcx

Medlem
@fcx morgon eller lunchflyg har vi diskuterat förut, det du kallat morgonflyg är för mig förmiddagsflyg, det är ju avgångar runt 10.00 som du kallar morgonflyg! Nu använder du ett nytt begrepp tidiga morgonflyget är det i din värd klockan 09,00 till 09,30?

Haha...

I det här fallet är är tidiga morgonflyget det första BA-flyget ut från ARN på morgonen vid 7-tiden.
 

fcx

Medlem
Det blev den här lösningen till slut. Lite nya flygplatser att bocka av, en hotellnatt i London samt dubbelt upp med SAAB 340:

British Airways | BA779 confirmed
Dep: 15:00 Stockholm, Sweden | Arlanda ARN |Terminal 2
Arr: 16:45 London, United Kingdom | Heathrow LHR |Terminal 5

British Airways | BA1482 confirmed
Dep: 11:20 London, United Kingdom | Heathrow LHR |Terminal 5
Arr: 12:45 Glasgow, United Kingdom | Glasgow International GLA |Terminal M

British Airways | BA4019 confirmed
Dep: 13:45 Glasgow, United Kingdom | Glasgow International GLA
Arr: 15:15 Shetland Islands, United Kingdom | Sumburgh LSI

British Airways | BA4071 confirmed
Dep: 08:25 Shetland Islands, United Kingdom | Sumburgh LSI
Arr: 09:25 Aberdeen, United Kingdom | Dyce ABZ

British Airways | BA1307 confirmed
Dep: 11:00 Aberdeen, United Kingdom | Dyce ABZ
Arr: 12:40 London, United Kingdom | Heathrow LHR |Terminal 5

British Airways | BA782 confirmed
Dep: 15:50 London, United Kingdom | Heathrow LHR |Terminal 5
Arr: 19:25 Stockholm, Sweden | Arlanda ARN |Terminal 2
 
Toppen