Senaste nytt

Hur fäller man upp seat-blockarmstödet på en Airbus 321?

Jag reste nyligen i businessklass i en Airbus 321 och det var seat-blocking som gällde. Det var relativt tomt i businessklass och jag kände mig trött och ville fälla upp armstöden för att kunna lägga mig över tre säten, men jag lyckades inte fälla upp armstöden hur jag än försökte. Där det fanns hål försökte jag trycka in en penna och jag hittade små metalltappar som försökte jag trycka in, men ingenting hjälpte. Under sätet närmast mittgången fanns en spak som man kunde dra i för att skjuta armstöden i sidled, men inte ens när de var skjutna helt åt sidan gick det att fälla upp armstödet. Jag frågade två olika flygvärdinnor om hjälp, men ingen av dem kunde hjälpa mig. Kan någon här på BusinessClass hjälpa mig?

1Ovanifranhoger.jpg
#1. Ovanifrån.

2Ovanifranvanster.jpg
#2. Ovanifrån vänster.

3Sidovy.jpg
#3 Sidovy.

4Underifran.jpg
#4. Underifrån (upp-och-ner). Här syns hålen jag stack in en penna i och de små metalltapparna jag försökte trycka in.

5Bakom.jpg
#5. Vy snett bakifrån.

6Bakifransidovy.jpg
#6. Vy snett bakifrån.

7Gangjarn.jpg
#7. Vy bakifrån.

8UndersatetmedSpak.jpg

#8. Vy under sätet närmast mittgången. Uppe till höger syns spaken man kan föra i sidled för att förflytta armstöden i sidled.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fcx

Medlem
Ojmr måste armstödet vara i sin "mittposition" för att kunna fällas upp, dvs att alla tre säten är lika breda.
 

AABack2ARN

Medlem
Om inte armstödet enkelt går att fälla upp på vanligt sätt tror jag du skall låta det vara. Det finns säkert massa regler om hur dessa skall fungera för att vara säkra i händelse av olyckor. Allt form av manipulerande är nog just att ses som manipulerande och därmed förbjudet.

Frågade du möjligtvis personalen?
 
Hos Turkish Airlines är det väldigt lätt att fälla upp armstöden och ingen i personalen klagade när jag gjorde det på deras flygplan.

Ja, jag frågade två flygvärdinnor och de provade också olika grejer för att få upp armstödet, men misslyckades liksom jag.
 
Toppen