Senaste nytt

Seating blev downgrading på Lufthansa New York-Frankfurt

toer00

Medlem
Kära BC vänner.

Var med om någonting märkligt idag :confused: Har sedan tidigare en bokat sommarens semester STO-ZRH-LAX (LX), SFO-NYC (UA)-FRA-STO (LH metall) med *A och en Business Kampanj i P-klass.

Brukar regelbundet gå in och kolla så att inget oförutsätt händer och idag upptäckte jag att mina platser på LH:s 747-800, NYC-FRA hade ändrats, från 83K/H till 45 A/B.

En snabb koll på Seatguru SeatGuru Seat Map Lufthansa Boeing 747-8 (748) V1

Så nu visar det sig att dom petat ner en betald (cash inga poäng eller vouchers eller motsv.) Business klass biljett till EKonomi :eek: kanske codesharen med UA som spökar, men P på UA kan väl inte bli Y på LH??

Någon som har råkat ut för något liknande?
 

Senator

Moderator
Nej.. P på UA är P på LH.. Från United.com får du Lufthansas PNR. Ta denna och kolla på Lufthansa.com vad systemet säger
 

Jonas C

Medlem
Känns ju som typiska Lufthansa fasoner. De kommer garanterat hänvisa till någon klausul att P-klass inte garanterar seating i Business kabinen, och försöka slingra sig ur från att erbjuda någon ersättning. Hoppas det löser sig!
 

Senator

Moderator
Känns ju som typiska Lufthansa fasoner. De kommer garanterat hänvisa till någon klausul att P-klass inte garanterar seating i Business kabinen, och försöka slingra sig ur från att erbjuda någon ersättning. Hoppas det löser sig!

Eftersom United äger biljetten kan det trots allt vara United som har gjort en ändring.

Det nästa blir det väl någon konspiratoriskt teori om att allt detta är Christoph Franz personligt som har gjort detta..
 

toer00

Medlem
Hvad står der er i bookingen / på checkmytrip.com?

Bokningen finns inte med där...
Däremot på lufthansa.com så hittar jag den.

Screen Shot 2015-03-01 at 23.02.21.png
 

toer00

Medlem
Känns ju som typiska Lufthansa fasoner. De kommer garanterat hänvisa till någon klausul att P-klass inte garanterar seating i Business kabinen, och försöka slingra sig ur från att erbjuda någon ersättning. Hoppas det löser sig!

Men vadå...
En business class biljett är välalltid business..
"Alla" *A bolagen hade dessutom samma pris på denna biljett...
 

Dr. Miles

Expert
Men vadå...
En business class biljett är välalltid business..
"Alla" *A bolagen hade dessutom samma pris på denna biljett...
I detta fall bör göra det för att både United och Lufthansa är en del av Star Alliance JV för trafiken över Nordatlanten.

Däremot det är inte "alltid" att Business class biljett har Business class på partnerflygbolags flygningar.
T ex med den här dealen blev man bokad anslutningsflyg mellan Stockholm/Göteborg och Cathay Pacifics europeiska gateway med ett antal flygbolag (SAS, Luftfansa, British Airways etc) men det var inte alltid man fick Business class på flygningarna inom Europa trots att både Lufthansa och British Airways hade Business class kabin.
http://www.businessclass.se/forum/t...kong-t-r-cathay-pacific-17-900-sek-inkl.4303/
 
Ta min info för vad den är, ett mycket svagt minne av att jag någonstans på Swiss hemsida läst om Lufthansa groups P-klass. Jag kan dessutom inte hitta infon igen, så det kan mycket väl vara så att jag minns helt fel. Men... jag vill minnas att LH group hanterar P-klass som en uppgraderad ekonomibiljett och därför kunde man inte garanteras business-säte vid ombokning eller flygplansbyte. Kanske detta även påverkar codeshare? Det kanske är så att de p-klass säten som allokerats till business var slut hos LH och därför hamnar du in Y? Vi vet ju alla vad codeshare kan erbjuda för utmaningar. :)
 
Toppen