Senaste nytt

Nytt boutiquehotell har öppnat i Stockholm i gammalt 1700-talshus - Hotel Kungsträdgården

BusinessClass

Redaktör
Ett nytt boutiquehotell har öppnat i Stockholm, beläget i ett gammalt 1700-talshus på Västra Trädgårdsgatan i centrala Stockholm, ett stenkast från Kungsträdgården. Byggnaden har under tre år genomgått en omfattande ombyggnad och återöppnade i början av 2015 som hotell. Hotellet erbjuder totalt 98 rum som alla är individuellt dekorerade i gustaviansk stil. Rummen har antingen utsikt…
 

bossefin

Medlem
Hoppsan. Skulle kännas lite konstigt att betala för att vistas där då jag jobbat i det huset...Känner igen fönstersprång och trapphus (där jag en gång mött polis med dragna pistoler då någon tryckt på överfallslarmet).
 
Bott här 3 gånger nu, och kan rekommendera det o det varmaste. Ja, lite små rum, men inget jag har stört mig på. Har bott på loftet i ett dubbelrum, och där var det lagom för en pers ;) Men, allt i allo, tyst, mkt bekväma sängar, och generellt sett inget att klaga på. :) Brasserie Makalös har jag inte hunnit testa ännu, och ölutbudet i baren skulle kunna vara bättre, men annars så.

Mycket bra frukost med.
 
Toppen