Senaste nytt

7 timmar i Beijing på transfer - ska jag ge mig in i staden?

Knyhlen

Medlem
Och i så fall, vad ska jag se?

Jag är mer av en "fine dining" än springa på museum. Ska jag stanna ute på flygplatsen eller åka in och titta på något sevärt? Och i så fall vad? Jag har visum till Kina då jag åker vidare till Shenzhen så det är inget problem. Jag är ganska säker på att jag på något sätt kan smita ut från flygplatsen med mitt bagage checkat in vidare till Shenzhen.

Alt. Finns det några riktigt bra restauranger ute på flygplatsen?

mvh
Kristoffer
 

Bryant

Medlem
Och i så fall, vad ska jag se?

Jag är mer av en "fine dining" än springa på museum. Ska jag stanna ute på flygplatsen eller åka in och titta på något sevärt? Och i så fall vad? Jag har visum till Kina då jag åker vidare till Shenzhen så det är inget problem. Jag är ganska säker på att jag på något sätt kan smita ut från flygplatsen med mitt bagage checkat in vidare till Shenzhen.

Alt. Finns det några riktigt bra restauranger ute på flygplatsen?

mvh
Kristoffer

Jag kan inte rekomendera några fine dining ställen men jag tycker absolut att du ska åka in till stan. Flygplatsen är grymt tråkig (vad jagkommer ihåg). Tåget tar 20 min och kostade när jag åkte 25 kr eller om det var 50.
 

MaBe

Medlem
Jag kan inte rekomendera några fine dining ställen men jag tycker absolut att du ska åka in till stan. Flygplatsen är grymt tråkig (vad jagkommer ihåg). Tåget tar 20 min och kostade när jag åkte 25 kr eller om det var 50.

Airport express kostar 25 rmb enkel resa, när jag var i Beijing för två veckor sedan var 1 rmb ungefär 1,35 SEK.
Fine dining har jag inte varit så mycket på i Beijing men det finns mycket annan spännande mat, Pekingankan är till exempel helt suverän om du går på rätt ställe.
Om du vill ta en drink och få lite utsikt kan Atmosphere vara ett ställe att åka till, dessutom väldigt enkelt att ta sig dit med tunnelbanan från där Airport Express stannar.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns många restauranger på en gata som heter Dongzhimen-nei Dajie och Airport Express stannar/börjar från just Dongzhimen.
Jag känner inte någom fin restaurang men Hotpot är ganska vanlig den här årstiden.
 

Knyhlen

Medlem
Låter som det blir Airport Express in och strosa runt en stund. Ska kolla upp Athmosphere! Om jag kommer iväg. Sitter i loungen i Kastrup just. "Awaiting info" på SK995 till Beijing. Vad nu det betyder. Vi skulle stuckit iväg 21.05. Så vi är redan ganska sena.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MaBe

Medlem
Låter som det blir Airport Express in och strosa runt en stund. Ska kolla upp Athmosphere! Om jag kommer iväg. Sitter i loungen i Kastrup just. "Awaiting info" på SK995 till Beijing. Vad nu det betyder. Vi skulle stuckit iväg 21.05. Så vi är redan ganska sena.

Atmosphere hittar du här: Atmosphere | China World Summit Wing
Linje 10 Guomao station som du kan ta från stationen Sanyuanqiao som Airport express stannar på.

Awaiting info har nog med den olagliga strejken bland en del av SAS personal på Kastrup som pågår just nu.
 

Knyhlen

Medlem
tack alla som inom mindre än en timme svarat på mitt inlägg. :) BC har riktigt bra medlemmar! Om kärran kommer iväg i vettig tid så återkommer jag imorgonkväll med några ord om Atmosphere! :)
 
Toppen