Senaste nytt

Scandic eller Park Inn i Berlin?

A

Aurora

Guest
Har en booking inne hos Scandic Kürstfurstendamm for 1500 sek / 2 netter.
I dag har hotels.com specialerbjudande på Park Inn by Radisson Alexanderplatz: 1000sek / 2 netter.

Hva bør man gå for? Noen innvendinger? Får vel neppe noe særlig club carlsonpoeng på en hotels.com-bookning anyways.
 

Dr. Miles

Expert
Har en booking inne hos Scandic Kürstfurstendamm for 1500 sek / 2 netter.
I dag har hotels.com specialerbjudande på Park Inn by Radisson Alexanderplatz: 1000sek / 2 netter.

Hva bør man gå for? Noen innvendinger? Får vel neppe noe særlig club carlsonpoeng på en hotels.com-bookning anyways.
Jag har inte sett rummet på Radisson Alexanderplatz men de har häftigt akvarium i auran.
 

nota bene

Medlem
Beror väl ganska mycket på i vilken stadsdel du vill bo?

Park Inn är ett helt ok standard 4-stjärnigt hotell där du inte ska förvänta dig något speciellt. Har bott där ett antal gånger; har ingen erfarenhet av Scandic, men väl några andra hotell på Kurfürstendamm (Kempinski, BW Amedia och något till).

Min gissning är att Scandic inte är bättre än Park Inn.

Nej, du får inga poäng om du bokar via hotels.com
 

fcx

Medlem
Har en booking inne hos Scandic Kürstfurstendamm for 1500 sek / 2 netter.
I dag har hotels.com specialerbjudande på Park Inn by Radisson Alexanderplatz: 1000sek / 2 netter.

Hva bør man gå for? Noen innvendinger? Får vel neppe noe særlig club carlsonpoeng på en hotels.com-bookning anyways.

Park Inn Alexanderplatz är ett av de sämsta Radissonhotellen som jag besökt. Har varit där två gånger, och det har varit riktigt dåligt bägge gångerna. Små och tråkiga rum. Långa köer. Dålig mat. Dålig service. Inget Wifi. Undvik!

Att bra råd är annars att försöka boka 2-4-1 om man är CCG(/EBG). Brukar vara bra tillgänglighet i Berlin.
 

fcx

Medlem
Jag har inte sett rummet på Radisson Alexanderplatz men de har häftigt akvarium i auran.

Nej, det är Radisson Blu som har akvariet. De ligger ungefär 10 minuter från varandra. Jag kan verkligen rekommendera baren på Radisson Blu (under akvariet), oavsett om man bor där eller inte. Radisson Blu är också ett bra hotell att bo på, tyvärr är det bara prisvärt om de har kampanjer.
 

Dr. Miles

Expert
art'otel ku'damm var prisvärt när jag bodde där sist.
ca 45 EUR per natt var det.
Det kändes mycket fräscht då det var antingen nybyggt eller nyrenoverat.
 

nota bene

Medlem
Park Inn Alexanderplatz är ett av de sämsta Radissonhotellen som jag besökt. Har varit där två gånger, och det har varit riktigt dåligt bägge gångerna. Små och tråkiga rum. Långa köer. Dålig mat. Dålig service. Inget Wifi. Undvik!
Rummen är små, absolut. Maten har jag ingen åsikt om, men det är i princip en skuffelse att äta på hotellet när det finns så många underbara restauranger inom 10 minuters gångavstånd upp emot Rosa Luxemburg Platz och Torstrasse.

Har själv bott där minst ett 10-tal gång under de senaste 5 åren - det är ett stort hotell, så i rusningstid kan det vara kö i receptionen. Brukar dock gå att komma förbi kön genom CCG (separat kö). Wifi har jag haft? Det står att det ingår* på hotellets hemsida också (kollade nu!).

Att bra råd är annars att försöka boka 2-4-1 om man är CCG(/EBG). Brukar vara bra tillgänglighet i Berlin.
Absolut!

* i vissa rates
 
A

Aurora

Guest
Park Inn Alexanderplatz är ett av de sämsta Radissonhotellen som jag besökt. Har varit där två gånger, och det har varit riktigt dåligt bägge gångerna. Små och tråkiga rum. Långa köer. Dålig mat. Dålig service. Inget Wifi. Undvik!

Att bra råd är annars att försöka boka 2-4-1 om man är CCG(/EBG). Brukar vara bra tillgänglighet i Berlin.

Inget wifi hos park inn + lett dumpet pris hos scandic gjorde det enkelt, avbooket scandic og rebooket til en bedre pris. 1180 kr / 2 netter. Lønner seg å søke på hotellrommene helt fram til avgang!
 
Toppen