Senaste nytt

SK910 (minst) 1h sen fr Newark till Köpenhamn - mer info?

Maja

Medlem
Fick precis SMS fran SAS att SK910 ar framflyttad till kl 18:30. Nagon som har mer info?

Missar darmed troligen mitt anslutningsflyg till GOT. Hur ar det med ersattning om hemresan blir forsenad?
 

Dr. Miles

Expert
Fick precis SMS fran SAS att SK910 ar framflyttad till kl 18:30. Nagon som har mer info?
Det står "DELAY AIRCRAFT ROTATION" i Amadeus.
SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 910 - ROYAL e-booking:
Missar darmed troligen mitt anslutningsflyg till GOT. Hur ar det med ersattning om hemresan blir forsenad?
Jag tror att du hittar svaret bättre i den här tråden.:)
Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor


För övrigt får du inte använda förkortningar i rubriken. Det är mot Forumregler. :)
Vänligen ändra trådrubriken genom att klicka på "Trådverktyg" som du kan hitta på höst upp på tråden på högra sidan, sedan välj "Edit title".
 

AABack2ARN

Medlem
Fick precis SMS fran SAS att SK910 ar framflyttad till kl 18:30. Nagon som har mer info?

Missar darmed troligen mitt anslutningsflyg till GOT. Hur ar det med ersattning om hemresan blir forsenad?

På flightstats visas avgångarna som cirka en kvart sena men eftersom SK909 till Newark är 90 minuter sen kan man nog utgå från att hemresan blir sen. Uppenbarligen tror sig SAS kunna jobba in 30 minuter vilket troligen stämmer. Hoppas du inte får en för sen hemresa.
 

Maja

Medlem
Var det jag misstänkte. Vi var sena ut från Köpenhamn på vägen hit också. Då åker jag ut till EWR en timme senare.

Tack för info !
 

AABack2ARN

Medlem
På cph.dk står följande

Arbejdsnedlæggelse hos SAS
Arbejdsnedlæggelse hos SAS. Forsinkelser og aflysninger vil forekomme. Følg trafikken her på siden og kontakt dit flyselskab for yderligere information. CPH arbejder på at sikre, at den resterende del af trafikken kan afvikles planmæssigt. (Opdateret 28.02.15, kl. 08:10)

SAS egen hemsida är inte uppdaterad sedan igår eftermiddag så där står inget av värde

SK436 klockan 11:20 står fortfarande som planerad i tid, men det är nog under förutsättning att de börjar jobba ganska omgående.

Kan det vara ett alternativ med tåg? Det går ett nu 9:26 med byte i Malmö och ankomst Göteborg 12:30 (389kr) eller ett direkttåg 9:46 med ankomst 13:20 (456kr)
 

Maja

Medlem
Tåg är helt klart ett alternativ, men här får man ingen info. Vilka rättigheter har man till ersättning om jag bara går ut och köper en tågbiljett?
 

AABack2ARN

Medlem
Skicka in kvittot så kommer du få ersättning. Du får ligga ute med pengar ett tag men det där brukar SAS lösa ganska snabbt.

Har du incheckat baggage kan detta dock bli knepigare.
 
Toppen