Senaste nytt

Boka olika klasser, endast SAS?

varva77

Medlem
Vet inte riktigt var jag ska posta detta och kanske korkad fråga men det får väl flyttas om så är fallet.

Har senaste åren endast bokat på sas.se och tycker att det är mycket smidigt att man får en bra överblick över alla priser och klasser på resp leg, från billigaste till dyraste. Kan ju mer eller mindre klicka sig fram till önskat pris och klass. När jag nu skall titta på bla Turkish, Lufthansa och KLM märker jag att det inte finns något vettigt sätt blanda klasser tex. eco ut och business hem. Går endast att välja olika eco/bus-alternativ beroende på vad man valt.

Är SAS relativt unika i att erbjuda detta smidigt?
 

Dr. Miles

Expert
SWISS har det likadant.
Screenshot20150225_2.png
 

sweflyer

Medlem
British Airways visar högre tillgängliga serviceklasser. Alltså väljer du WT+ får du se priser för CW och F också, men inte WT.
 

AABack2ARN

Medlem
Många bolag säljer fortfarande biljetter som tur och retur-resor där biljettreglerna inte tillåter att man kombinerar biljetttyper eller klasser hur som helst. SAS har infört ett oneway-koncept som just tillåter denna typ av kombinationer i mycket bred skala.

Bokar du långdistans på SAS så uppstår situationer där du inte får boka olika klasser just för att en visst biljettyp inte är kombinerbar på ut- och hemresa.
 

Dr. Miles

Expert
Många bolag säljer fortfarande biljetter som tur och retur-resor där biljettreglerna inte tillåter att man kombinerar biljetttyper eller klasser hur som helst. SAS har infört ett oneway-koncept som just tillåter denna typ av kombinationer i mycket bred skala.

Bokar du långdistans på SAS så uppstår situationer där du inte får boka olika klasser just för att en visst biljettyp inte är kombinerbar på ut- och hemresa.
Det är så att många flygbolags webbsidor inte klarar av att mixad kabinklass på utresan och på hemresan, men många flygbolag tillåter kombination av bokningsklasser på utresan och på hemresan i sina priser.
I praktiken får man ringa till flygbolaget i fråga eller någon resebyrå för att kunna boka sådan resa.
 
Toppen