Senaste nytt

Dubbla poäng under mars, april och maj 2015

Homer

Medlem
Hur väljer ni att kreditera poängen, points&points eller points&miles?

Beror på vilket lojalitetsprog. du tänker kreditera till, "variable miles" ger ju marginellt med miles
men Doubble Points går att kombinera med exempelvis exempelvis nedanstående kampanjer och då tycker jag det är
givet att välja points&miles (Det är ju bara baspoängen som dubbleras i den här kampanjen)


3500 Avios för två vistelser
Hilton HHonors-British Airways

Tjäna upp till 15.000 Flying Blue Miles med Hilton |
 
Last edited:

Steve

Medlem
Funderade i så fall på Eurobonus, nu har jag points & points vilket ger 10 + 5 HH poäng/USD och om man använder points & miles till SAS EB blir det 10 HH poäng + 1 EB poäng/USD. (Ifall jag tolkar rätt).

Då är det väl bara att värdera var jag får mest ut för poängen.
 

Moco

Medlem
Tack för infon! Lite lustigt att man som HHD inte hör ett ord om detta innan det kommer ut... Hilton är verkligen dåliga på detta...
Jag valde iallafalla double points.
 

Homer

Medlem
Funderade i så fall på Eurobonus, nu har jag points & points vilket ger 10 + 5 HH poäng/USD och om man använder points & miles till SAS EB blir det 10 HH poäng + 1 EB poäng/USD. (Ifall jag tolkar rätt).

Då är det väl bara att värdera var jag får mest ut för poängen.

Finns även ett Eurobonuserbjudande men det gäller bara på
select newly opened hotels and resorts within the Hilton Portfolio throughout Europe, the Middle East and Africa.
bonus-miles
 

RonnieK

Medlem
Hur väljer ni att kreditera poängen, points&points eller points&miles?
Jag kör i princip alltid points + points eftersom mina stays är få men (relativt) långa så det skulle inte bli några miles att tala om. Miles brukar vara stay-baserat medan points är baserat på nätter/spend.
Är man en one-night-stayer kan det löna sig att välja miles.
 
Toppen