Senaste nytt

Hjälp mig välja rätt lyxhotell i Kuala Lumpur!

Jag tittar på bra boende i Kuala Lumpur för slutet av Mars. Dessa tre hotell har jag fastnat för:

Westin Kuala Lumpur
Kuala Lumpur Hotel | The Westin Kuala Lumpur Hotel

Ritz-Carlton Kuala Lumpur
The Ritz-Carlton, Kuala Lumpur: A Luxury Hotel in Malaysia

Shangri-La Kuala Lumpur
Hotel in Kuala Lumpur - Luxury 5 Star | Shangri-La Hotel

Av dessa tre har jag bara bott på Shangri-La tidigare och det var riktigt bra. Jag har dock status på SPG så Westin lockar, är nära status på Ritz-Carlton så några nätter där vore bra.

En avgörande faktor är att jag måste ha ett hyggligt stort rum med två dubbelsängar, det verkar inte Ritz-Carlton kunna fixa. Shangri-La har en kampanj just nu som ger en "Premier Selection Suite" för MYR 793 per natt (1800kr) som lockar.

Westin har "ONE-BEDROOM RESIDENCE SUITE, NON-SMOKING : KING BED" för MYR 584.

Hur skulle ni välja? Vilka andra hotell har jag missat?
 

Alf

Medlem
Jag har bara bott på Shangri-La och då i deras club/business eller vad det heter. Skulle bo där igen om jag kommer dit. Har du med barnen så är ju clubrummet utmärkt för förtäring och småvarmt. Man behöver ju inte ens gå ut och äta på kvällen efter all mat som finns. Priset för suiten verkar ju mycket förmånligt.
 

wheaa

Medlem
Jag har bott på Mandarin Oriental, det är niiice o har sjysst utsikt mot Petronas :)

Kom på att jag bodde på Shangri-La i somras också och det var också sjysst inte lika bra som MO men bra. Dom har dock en av dom bästa frukostbuffeerna jag provat!
 

rlager

Medlem
Allra bäst skall vara Grand Hyatt! Därefter kommer Mandarin Oriental som ligger fint vid parken. Det är förhållandevis billigt med lyxhotell i KL.
 

Tockstew

Medlem
Kan rekommendera Shangri-La. De har som tidigare nämnts en maffig frukostbuffé. Vi tog också afternoon Tea. Vill minnas att det var väldigt prisvärt! Trevligt gym och bra pool.
 

Matsson

Medlem
Inte absolut lyx men vi har bott på Hilton flera gånger. Utmärkt poolområde med barndel( delas med meridien) välj svit med " trädgård" jacucci solstolar etc. Smidigt att checka nästa flyg på tågstationen. Loungen lite sliten men väldigt trevlig personal . Bra Japansk restaurang på nedre botten.
 

khybner

Medlem
Jag tittar på bra boende i Kuala Lumpur för slutet av Mars. Dessa tre hotell har jag fastnat för:

Westin Kuala Lumpur
Kuala Lumpur Hotel | The Westin Kuala Lumpur Hotel

Ritz-Carlton Kuala Lumpur
The Ritz-Carlton, Kuala Lumpur: A Luxury Hotel in Malaysia

Shangri-La Kuala Lumpur
Hotel in Kuala Lumpur - Luxury 5 Star | Shangri-La Hotel

Av dessa tre har jag bara bott på Shangri-La tidigare och det var riktigt bra. Jag har dock status på SPG så Westin lockar, är nära status på Ritz-Carlton så några nätter där vore bra.

En avgörande faktor är att jag måste ha ett hyggligt stort rum med två dubbelsängar, det verkar inte Ritz-Carlton kunna fixa. Shangri-La har en kampanj just nu som ger en "Premier Selection Suite" för MYR 793 per natt (1800kr) som lockar.

Westin har "ONE-BEDROOM RESIDENCE SUITE, NON-SMOKING : KING BED" för MYR 584.

Hur skulle ni välja? Vilka andra hotell har jag missat?
Bodde alltid på Westin när jag var mycket i KL 2009-2013. Konstant uppgraderad till svit eller residence (också status på SPG). Tycker att det är ett trevligt hotell. Residence har ett kök som gör att man kan fixa mat om man så vill.
 
Toppen