Senaste nytt

Pålitlighet vid ny kabin vid val av plats

om nya kabinen dyker vid platsval, kan man då räkna med att det ska vara den nya kabinen? Givetvis kan allt hända, men vad tror ni är oddsen? Eller kommer SAS nu vara som Turkish Airlines med byten av flygplan stup i kvarten?

Har SAS organisationen?
 

Agö

Medlem
Hände ju senast i veckan när kärran gick till Arlanda istället för Kastrup. Vi får nog se en hel del omsvängningar framöver. Eller vad säger @agehall ?
 
SAS kommer nog försöka hålla sig till planeringen då kabinerna har olika antal säten jämfört med tidigare - men om det finns tillräckligt starka skäl så byter man flygplan. Jag skulle inte lita på något förrän jag går ombord :)
 

matte_ante

Medlem
om nya kabinen dyker vid platsval, kan man då räkna med att det ska vara den nya kabinen? Givetvis kan allt hända, men vad tror ni är oddsen? Eller kommer SAS nu vara som Turkish Airlines med byten av flygplan stup i kvarten?

Har SAS organisationen?

SAS pressar ju sin flotta så gott de kan. Det gör att det måste fixas och trixas så fort det inte går som planerat, vilket är ofta när det handlar om SAS. Odds; 1,3 gånger pengarna på att kabinen stämmer.:)Skämt åsido, det är som du själv skriver. Allt kan hända, hoppas på det bästa..
 
A

Aurora

Guest
Tråder som det her får meg til å tenke at alle resenärer skulle hatt seg en dag hos SAS/Lufthansa/any operations center og sett hvordan ting fungerer :)
 

agehall

Medlem
Hände ju senast i veckan när kärran gick till Arlanda istället för Kastrup. Vi får nog se en hel del omsvängningar framöver. Eller vad säger @agehall ?

SAS gör nog vad de kan för att köra den nya kabinen på CPH-EWR, men givet att de just nu har rätt mycket tekniska problem med olika maskiner och ett tight schema samt bara en uppgraderad maskin, så ska man nog inte bli besviken om saker och ting ändras i sista sekund.

Som jag ser på det hela - jag hoppas givetvis att den nya kabinen ska dyka upp på CPH-NRT när jag ska dit i slutet på mars. Förväntar jag mig det? Knappast. Kommer jag bli besviken om det inte händer? Inte det minsta (iaf inte pga att det "bara" är gamla kabinen). Hade jag flugit CPH-EWR hade jag resonerat likadant.
 

mha321

Medlem
Jag har nya kabinen i seatmap både på arn-ewr och ewr-osl i slutet på mars. Jag räknar helt med att den senaste tidens strul gör att det inte inte kommer bli så, utan att det blir den gamla. Ser det istället som en positiv överraskning om det skulle bli den nya - så slipper man bli missnöjd!
 
Toppen