Senaste nytt

SAS ny kabin till Kina & Hong Kong?

Jojo

Medlem
Flyger ofta österut och är lite nyfiken på när SAS börjar med nya kabiner till Shanghai och Beijing..? Antar att nya satsningen på HK innebär nya stolar.. Någon som har koll..?

Tacksam för svar!
 

Jojo

Medlem
Insåg att jag inte orkade läsa igenom hela j-a hemsidan för att få svar på detta. Tack agehall för snabbt svar och sparad tid. Du som verkar påläst får gärna höra av dig igen när du vet mer...
 

Jacob

Medlem
Insåg att jag inte orkade läsa igenom hela j-a hemsidan för att få svar på detta. Tack agehall för snabbt svar och sparad tid. Du som verkar påläst får gärna höra av dig igen när du vet mer...
Du finner en del svar här:
Intervju: Per Tideus, kabinansvarig på SAS och projektledare för de nya långlinjekabinerna - BusinessClass.se

Stockholm-Hong Kong kommer flygas med en Airbus A330. De nuvarande A330 kommer vara färdigrenoverade till sommarsemestern och de helt nya som kommer levereras med de nya kabinprodukterna.

Shanghai och Peking är svårt att veta i detta läge, men A340-flygen kommer inte renoveras förrän A330-planen är klara. Dvs det kommer dröja några månader.
 

Thornado

Medlem
Någon som har koll på om SAS kör den nya eller gamla kabinen (330 el. 340) till Hong Kong den 12 oktober?

ExpertFlyer påstår att det ska vara en 330 den dagen, men jag antar att det nog inte är någon förutom SAS (och antagligen inte ens de till 100%) som kan veta säkert vilken maskin det blir. Noterar att alla bokningsklasser för den flighten är nollade, och jag gissar att det kanske kan bero på att de inte är säkra på vilket plan de kommer att köra så att de vill vara lite restriktiva med antalet biljetter de säljer (eller att de planerar att köra med en gammal 330, men inte lasta den fullt).

Hursomhelst så hoppas jag på ny kabin då jag och en kollega också kommer finnas med ombord på denna flight.
 

bossefin

Medlem
ExpertFlyer påstår att det ska vara en 330 den dagen, men jag antar att det nog inte är någon förutom SAS (och antagligen inte ens de till 100%) som kan veta säkert vilken maskin det blir. Noterar att alla bokningsklasser för den flighten är nollade, och jag gissar att det kanske kan bero på att de inte är säkra på vilket plan de kommer att köra så att de vill vara lite restriktiva med antalet biljetter de säljer (eller att de planerar att köra med en gammal 330, men inte lasta den fullt).

Hursomhelst så hoppas jag på ny kabin då jag och en kollega också kommer finnas med ombord på denna flight.

Även jag håller tummarna...följer efter den 15:e.
 
Toppen