Jacob
Medlem
Accor, hotellkoncernen som driver bonusprogrammet A-Club, har gått i KLMs fotspår och testat ett sätt att identifiera och uppmärksamma sina lojala gäster genom social medias. A-Club Surprise har man valt att kalla projektet.
Ett test gjordes i december månad i USA bland A-Clubs mest frekventa kunder som skulle bo på Sofitel eller Novotel i Philadelphia, Chicago, New York eller Washington DC.
Med hjälp av sociala medier som Facebook fick man information om vilka intressen och passioner som dessa hotellgäster hade, information som senare användes för några trevliga överraskningar.
Vi får se om "A-Club Surprise" sprider sig till andra delar av världen. Verkar trevligt!
[video=youtube;gB2JEX0lxS4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gB2JEX0lxS4[/video]
Ett test gjordes i december månad i USA bland A-Clubs mest frekventa kunder som skulle bo på Sofitel eller Novotel i Philadelphia, Chicago, New York eller Washington DC.
Med hjälp av sociala medier som Facebook fick man information om vilka intressen och passioner som dessa hotellgäster hade, information som senare användes för några trevliga överraskningar.
Vi får se om "A-Club Surprise" sprider sig till andra delar av världen. Verkar trevligt!
[video=youtube;gB2JEX0lxS4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gB2JEX0lxS4[/video]