Senaste nytt

A-Club Surprise

Jacob

Medlem
Accor, hotellkoncernen som driver bonusprogrammet A-Club, har gått i KLMs fotspår och testat ett sätt att identifiera och uppmärksamma sina lojala gäster genom social medias. A-Club Surprise har man valt att kalla projektet.

Ett test gjordes i december månad i USA bland A-Clubs mest frekventa kunder som skulle bo på Sofitel eller Novotel i Philadelphia, Chicago, New York eller Washington DC.

Med hjälp av sociala medier som Facebook fick man information om vilka intressen och passioner som dessa hotellgäster hade, information som senare användes för några trevliga överraskningar.

Vi får se om "A-Club Surprise" sprider sig till andra delar av världen. Verkar trevligt!

[video=youtube;gB2JEX0lxS4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gB2JEX0lxS4[/video]
 

Gnopps

Medlem
Det är nog ett enkelt sätt att få bra omdömen i sociala medier. Genom att belöna aktiva användare lär de få en hel del skrivet om sig. Utmaningen är snarare att se till att hela vistelsen är bra för kunden, så inte det positiva avslutas med svidande kritik.

Hur som helst, kul grej!
 

Jacob

Medlem
Publiciteten är det inget fel på och visst är det en kul grej. Men naturligtvis är det viktigaste att själva övernattningarna flyter på utan problem.

Nu hoppas man bara att det kommer till Europa. Som A-Club Guld är väl det minsta man kan begära att bli överraskad av hotell managern med en VIP-visning av en flygplats eller så... ;)
 
Toppen