Senaste nytt

Fråga Tina på Air France & KLM

Jacob

Medlem
Vi är mycket glada att ha en officiell representant från Air France & KLM här i forumet, Tina Palitz. Tina jobbar som marknadskoordinator på Air France & KLMs Nordenkontor i Stockholm och har över 16 års erfarenhet av flygbolagen, allt från marktjänst på Arlanda till kommersiell support och marknad.

I denna tråd kan du skriva om du har specifika frågor eller kommentarer till Tina eller om du behöver praktisk hjälp med något som rör Air France/KLM/Flying Blue.
 

jerixon

Medlem
Hej Tina,

Jag har ett ärende där jag ej är speciellt nöjd med den service och det svar jag har fått angående kompensation vid ett försenat flyg.
Som Platinum medlem förväntade jag mig mycket bättre service.
Går det att ta sådant via PM med dig?

MVH,
Johan
 

Glenn123

Medlem
Hej Tina,

1. Kan du hjälpa mig med en namnändring på min biljett med KLM/AF utan ändringsavgift? :) Råkade skriva Ö som O. Bokad direkt hos AF/KLM.

2. Kommer ni ha någon statusmatchkampanj från EBG/EBD till FB i närtid?
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej Tina,

Jag har ett ärende där jag ej är speciellt nöjd med den service och det svar jag har fått angående kompensation vid ett försenat flyg.
Som Platinum medlem förväntade jag mig mycket bättre service.
Går det att ta sådant via PM med dig?

MVH,
Johan

Hej Johan, vill börja med att beklaga att du inte har fått den service som du bör ha fått. Du får mer än gärna maila mig direkt om detta då vi är väldigt tacksamma för så mycket feedback som möjligt så att vi kan förbättra oss. Vi har detta på agendan år 2015, customer service generellt. Jag har en liten fråga till dig också som jag skulle vilja ta via email. Hoppas att du har tid att skriva några rader till mig på tipalitz@airfrance.fr

Mvh
Tina
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Kan ju passa på att bara ge plus och tacka för KLM:s satsning på Linköping City Airport! Gör livet roligare för en östgöte. Hur ser ni på framtiden på LPI?

Hejsan, Ja vi är väldigt glada åt Linköping och det blir mer spännande nu när SAS har börjat flyga också. Nu gäller det att vi ligger i! Så länge passagerare fortfarande väljer att flyga från Linköping så ser vi ljust för framtiden.

Trevlig dag,
Mvh
Tina
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej Tina,

1. Kan du hjälpa mig med en namnändring på min biljett med KLM/AF utan ändringsavgift? :) Råkade skriva Ö som O. Bokad direkt hos AF/KLM.

2. Kommer ni ha någon statusmatchkampanj från EBG/EBD till FB i närtid?

Hej Glenn,

Vi använder O som Ö (Enligt nya IATA regler skall vi sluta med OE, AA, AE) så det bör inte vara några problem i din bokning. Du får gärna skriva ditt boknigsnummer så kan jag ta en titt. (eller maila mig om du inte inte vill skriva bokningsnummer här) tipalitz@airfrance.fr

Jag har tyvärr inte hört något om statusmatchkampanj just nu men jag meddelar så snart jag hör något.

Mvh
Tina
 

AABack2ARN

Medlem
Vi använder O som Ö (Enligt nya IATA regler skall vi sluta med OE, AA, AE) så det bör inte vara några problem i din bokning.

Det där är ju lite intressant information. I passen skrivs ju dock svenska tecken ut som AA, AE och OE i den maskinläsbara delen. Finns ju viss risk för att det kommer bli tolkningsfel då namnen jämförs? Eller är tanken att passmyndigheterna skall ändra passen på motsvarande sätt?
 
Toppen