Senaste nytt

Ändrad skatt vid ombokning av SAS Plus

Johan Hbg

Medlem
Har en resa till London i mars i plus. Bokade om hemresan igår till en tidigare avgång. Jag fick då betala 44 sek extra per person för att nån skatt hade ändrats. Någon som varit med om det och kan det vara riktigt? Tack.
 

Kricka

Medlem
Jag skulle tro att det handlar om den svenska kronans försvagning mot GBP,
dvs. när du bokar om så beräknas den brittiska skatten på nytt och blir högre
än vid förra beräkningen,
 

Johan Hbg

Medlem
Jag skulle tro att det handlar om den svenska kronans försvagning mot GBP,
dvs. när du bokar om så beräknas den brittiska skatten på nytt och blir högre
än vid förra beräkningen,
Säkert är det så, är det alltså något man skall räkna med när man ombokar en redan betald biljett? Aldrig sett det förr, därför jag är nyfiken. 2*44 sek är inte nån kris det.
 

johhenrik

Medlem
Jag fick tillbaka typ 9kr en gång när jag bokade om, så det händer åt andra hållet också. Kommer inte ihåg destination, minns bara att jag fick ett fånigt litet belopp tillbaka. :) Behöver inte ens varit SAS heller om jag ska vara ärlig.
 

Dr. Miles

Expert
Säkert är det så, är det alltså något man skall räkna med när man ombokar en redan betald biljett? Aldrig sett det förr, därför jag är nyfiken. 2*44 sek är inte nån kris det.
Vid ombokning brukar inte behövas att betala men vid re-issue av biljetten eller vid uppgradering behöver man att betala mellanskillnaden (eller ibland man får tillbaka) av skatterna.
Eftersom SAS biljetter i Tur&Retur inom Europa är i praktiskt mening två enkelbiljetter, kan det vara så att hemresan blev re-issue.
 
Toppen