Senaste nytt

Transit i Bombay - transithotell eller lounge under natten?

Matsson

Medlem
Jag kommer sannolikt att tillbringa 2-3 dagar i Indore. Flyger LH biz och anländer BOM 01.00
BOM-IDR avgår tidigt nästa morgon. Var sover jag? Skall jag välja senare inrikesflyg och isåfall vilket hotel rekommenderas nära flygplatsen? Det lär väl inte finnas lounge mitt i natten på inrikesterminalen?
Behöver rådgivning av någon rutinerad Bombayresenär!:)
MVH
Mats
 
Stackars dig....Indore kanske är fint men Mumbai är speciellt.....
När du landar är det full fart på BOM International flygplats och du kan sitta i en inom taxi 1-1,5h. Och om du ska vidare till BOM Domestic vilket jag tror så har du en 0,5-1h taxiresa mitt i natten. Betydligt mer osäkert med tid på dagen från 6-7tiden.
Det finns en Diners lounge på Domestic men jag vet inte öppettiderna.
Hyatt Regency och Hilton ligger väldigt nära BOM International, promenad och taxi tar lika lång tid men ta en taxi, hotellen har ofta fri shuttle eller tar något symboliskt.
Med LH business så borde du få några timmars sömn. Då hade jag tagit mig till Domestic direkt och tagit första bästa flyg vidare när du ändå är i transit.
 

Moco

Medlem
Innstämmer med @Dreamliner här. Inrikesterminalen är för övrigt ingen plats du vill spendera mer tid än nödvändigt i, lounge eller inte. Loungerna i Indien är överlag inte heller något att skriva hem om, om man säger så...

Kan rekommendera Hilton som är bra. Riktigt bra frukost dessutom, om nu möjlighet till detta ges... De har inte fri shuttle, men jag skulle rekommendera att du mailar dem och ber om hämtning ändå.
 

Matsson

Medlem
Tackar!
Slutstationen är i Dhar provinsen, dessutom 1.5tim bil från Indore. Får nog lägga 3 dagar på ditresan, sova på hotel samt flyga 1345 nästa dag till IDR? Däremot resan hem utan stop.
 

henrik l

Medlem
Jag bodde i somras på Courtyard Mumbai international Airport. Tror jag anlände vid 20 snåret. Köpte en taxibiljett i ankomsthallen och sedan tog nog resan dryga 20 min genom lätt kaotiska kvarter. När jag skulle tillbaka nästa kväll visade det sig att hotell erbjöd transfer. Tror inte det tog mycket mer än 10 min. Det visade sig finnas en motorväg nära hotellet och ut till den nya terminalen. Enligt hemsidan erbjuder dom inte transport till flygplatsen, men man kan ju aldrig veta.
 

matte_ante

Medlem
Stackars dig....Indore kanske är fint men Mumbai är speciellt.....
När du landar är det full fart på BOM International flygplats och du kan sitta i en inom taxi 1-1,5h. Och om du ska vidare till BOM Domestic vilket jag tror så har du en 0,5-1h taxiresa mitt i natten. Betydligt mer osäkert med tid på dagen från 6-7tiden.
Det finns en Diners lounge på Domestic men jag vet inte öppettiderna.
Hyatt Regency och Hilton ligger väldigt nära BOM International, promenad och taxi tar lika lång tid men ta en taxi, hotellen har ofta fri shuttle eller tar något symboliskt.
Med LH business så borde du få några timmars sömn. Då hade jag tagit mig till Domestic direkt och tagit första bästa flyg vidare när du ändå är i transit.

Nu är det väl inte aktuellt i detta fall, men det finns en gratisbuss mellan internationella och inrikesflygplatsen som tar 10 minuter. Rekommenderas så man slipper skojarna som kör taxi (nåja, de flesta iaf).
 
Jeg har ingen erfaring med Bombay, men jeg vil anbefale at bestille transfer gennem hotellet. Selvom de måske ikke reklamerer med, er det noget de fleste hoteller tilbyder, det kræver blot en mail.
 

Matsson

Medlem
Tack för alla tips. Lutar åt The Leela med hotelbil samt senare flyg nästa dag till IDR. Bokar förmodligen om till LX, tar en natt i ZRH och anländer BOM några timmar tidigare.
 
Toppen