Senaste nytt

Hilton eller Doubletree i Barcelona

Agö

Medlem
Färska erfarenheter av Hilton- och DoubleTreehotellen i Barcelona någon? Är de så tråkiga som de ser ut?
 

Senator

Moderator
Jag tycker Diagonal Mar håller bra standard. Positiva är loungen med utbud, bra Executive Rum, och bra pool. Nackdelen är läget som innebär långa promenader, tvärbanan eller taxi samt att loungen är rätt full vid vissa tider.

Det andra Hilton är lite tråkigt. DoubleTree är nytt för Hilton, jag inte provat detta..
 

micke

Medlem
Har provat DoubleTree och tyckte det var bra. Jättebra läge med Passeig De Gratia precis utanför. Fick dock inte någon uppgradering som Gold men bra service och god frukost.
 
Hade en natt på DoubleTree Alexandra Barcelona förra månaden och läget var riktigt bra, med bra service och ett trevligt rum med balkong. Jag tror att Hilton ger en bättre upplevelse om inte ett centraltläge är prioritet.
 
Hej! Jag har en vistelse på 5 nätter i Augusti. Skulle ni välja Diagonal Mar eller Doubletree om ni aldrig varit i Barcelona tidigare?

Jag åker tillsammans med min flickvän. Vi har tänkt att turista och bada, en ganska avslappnad semester.
 

011430121

Medlem
Upplever att DOUBLETREE ligger mer centralt, om ni skall ut på kvällarna o.s.v. Var vaksam för ficktjuvar!
En arbetskamrat blev ficktjuvad och på väg till polisen för att göra anmälan blev hans hustru utsatt för ficktjuvar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen