Senaste nytt

American Express Platinum med "gömda" fördelar

Brandten

Medlem
Osäker på om jag skulle lägga det här i kreditkort eller i övriga hotellkedjor men en mod får gärna flytta om det blev galet.

Checkade precis in mig och mitt sällskap i två stora suiter på Sante Hotel and Spa i Sydafrika och efter att jag "råkade visa" mitt Platinum kort vid betalning så fick jag 20% rabatt direkt. Så använd kortet så mycket ni kan på resor, verkar ha lite status och kan ge gömda rabatter.

uploadfromtaptalk1423681483398.jpg
uploadfromtaptalk1423681594120.jpg
uploadfromtaptalk1423681609257.jpg
 

Brandten

Medlem
Bokade en mindre bil i Durban (för att komma ner lite i pris) men blev uppgraderad till en större och bättre bil än den jag först tänkte på tack vare Hertz Gold som i sin tur var tack vare Platinum. Så jag sparade ca 3000 på att hyra en mindre bil (a) än den jag tänkte ta först (b) utan fick än ännu bättre (c) :)

Årsavgift på 6000 är snabbt hemräknad om man använder kortet lite.
 

johhenrik

Medlem
Jag och en kollega käkade gott på en restaurang på ett av Hyatt-hotellen i Dubai. När han skulle betala sa dem: åh, du har ett amex platinum, då får du 20% rabatt på notan. Det blev en tusenlapp i besparing där.
 

Matsson

Medlem
Jag hade Amex Plat i 7-8 år innan jag bytte till Elite. Jag har aldrig under dessa år upplevt någon som helst dold rabatt någonstans! Intressant tråd, ser fram emot fler inlägg:)
 

Stefan62

Medlem
Vid besök i Dubai gjorde jag och min sambo en total besparing om ca 14 000 SEK genom uppgradering till mindre svit inkluderande obegränsat med drinkar/vin/champagne samt frukost/lunch/middagsbuffé dagligen. Hotellet var Sofitel Jumeirah Beach och kombinationen Amex Platinum och Accor Platinum - vilket mycket tydligt noterades av receptionspersonalen vid incheckning.

Detta var min i särklass bästa hotellupplevelse hittills.
 
Last edited:
Vid besök i Dubai gjorde jag och min sambo en total besparing om ca 14 000 SEK genom uppgradering inkluderande obegränsat med drinkar/vin/champagne samt frukost/lunch/middagsbuffé dagligen. Hotellet var Sofitel Jumeirah Beach och kombinationen Amex Platinum och Accor Platinum - vilket mycket tydligt noterades av receptionspersonalen vid incheckning.

Detta var min i särklass bästa hotellupplevelse hittills.
Hvordan udleder du hvad der var hhv. Amex og Accor? Accor Platinum giver jo normalt opgradering til noget med Lounge => Gratis mad og drikke.
 
Toppen