Senaste nytt

British Airways Club World på Airbus A380 - Upper deck eller lower deck?

Flightdoc

Medlem
Rätt!
Lufthansa A380 har under fönstret i C två rejäla förvaringsfack som rymmer > än en fullpackad Kånken vardera. Saknas övriga säten.
 

jth

Medlem
Jag är för upper deck (det heter förresten main deck och inte lower ;)
Detta för att man ser lite bättre ut (om man nu har fönsterplats). På main deck är det mest en stor blaffig vinge som skymmer allt.
Nu har ju BA satt first class på main deck just för att det anses vara rymligare där. Jag märkte dock inte av några problem då jag flög CW på upper deck, och dessutom får man ju då också njuta av den gigantiska toaletten på övervåningen.
 

sembl

Medlem
Undra om detta är den 3e tråden på kort tid angående detta ämne.

Hade 1A igår vilket var en trevlig upplevelse där BA levererar en fantastisk produkt på 380 men gillar UD bättre ändå. Dels kan man se ut från fönstret och att jag tyckte det var aningen tystare. Utan tvekan är 53A på UD min favorit nu 2 resor senare och om någon vecka blir det 53 igen. På UD är det 2-3-2 än 2-4-2 i CW så jag skulle säga att jag uppfattar som att det känns mer luftigt där uppe i minikabinen.

Som många nämner så är toaletterna i asterix termer "bautastora"

Skall försöka få till min recension i First under dagen.
 

sembl

Medlem
Det kunne nok være et fint projekt at splitte dem op så der er en "Hvor skal jeg sidde i F", "Hvor skal jeg side i CW/CE", "Hvor skal jeg sidde i WTP" og "Hvor skal jeg sidde i ET/WT" - den som bare havde tiden...

Låter som en riktigt bra ide. Jag har nu provat WTP, CW och F på BAs 380 så jag har väl en viss insikt.
 
Toppen