Senaste nytt

3 timmar transfer på separat biljett i Shanghai Pudong?

D

Deleted member 4140

Guest
Bokade en openjaw till shanghai med SAS och landar 10.55 fredag den 3 april. Nästa flight går 14.15 med Air china och den flighten är på en separat biljett.

Blir det tight eller brukar SAS vara punktliga till Pudong?
 
D

Deleted member 4140

Guest
Tack Dr Miles för hjälpen.

Dumt av mig och skapa en till tråd utan att ha sökt särskilt mycket.

Om någon mod ser detta så kan ni gärna ta bort tråden.
 

Dr. Miles

Expert
Tack Dr Miles för hjälpen.

Dumt av mig och skapa en till tråd utan att ha sökt särskilt mycket.

Om någon mod ser detta så kan ni gärna ta bort tråden.
Det är lugnt. :) Det gick inte söka med bara "Shanghai transit" utan jag behövde att skriva "Shanghai transit pudong" för att kunna hitta rätt tråd.
 

Traveller

Medlem
Bokade en openjaw till shanghai med SAS och landar 10.55 fredag den 3 april. Nästa flight går 14.15 med Air china och den flighten är på en separat biljett.

Blir det tight eller brukar SAS vara punktliga till Pudong?

Jag bor ju Shanghai och flyger Pudong mest hela tiden. Jag skulle inte vara det minsta orolig för att missa din AirChina flight faktiskt. Jag håller givetvis med DrMiles om att det ibland är förseningar men alla de gånger jag flugit med SAS fram och tillbaka från Pudong har vi alltid varit på tid. Däremot skall du inte förvåna dig om ditt AirChina flyg är sent. Kanske inte vid gaten men då du väl kommit in i planet. Avgångar från Pudong är nästan alltid sena och ofta med 30-60 minuter. Luftrummet delas med militärflyg och det civila har inte företräde, detta i kombination med mycket trafik.
 
Vil bare sige at det er godt for trådstarter at han ikke ankommer med Air China.. De er som tidligere skrevet ofte forsinkede og anvender sommetider busgate...

Som ankommende i Air China F tog dem mig mindst 3 gange så lang tid at komme igennem som det tog ved ankomst med SAS M...
 
Toppen