Senaste nytt

Amex Platinum Service - vad kan de göra för mig egentligen?

augu12345

Medlem
Hej,

Skaffade nyligen ett Amex Platinum, och använder ibland deras Lifestyle service för att få hjälp med bordsbokningar (främst i utlandet), vilket jag tycker fungerar smidigt men kanske inte riktigt motiverar årsavgiften. Ett sätt att få ut mer värde är förstås att hitta fler användningsområden, men hittils har jag haft svårt att tänka ut saker jag behöver hjälp med och som inte går lika snabbt eller snabbare att göra själv via nätet.

Vad brukar ni utnyttja platinum service för att göra livet lite enklare? Hur långt kan man liksom gå i sina förfrågningar?

Tacksam för alla tips! :)
 

M.K

Medlem
Hej,

Jag använder mig ofta av deras resebyrå både för hotellbokningar och flyg. De ordnar ibland bra priser på lyxhotell i utlandet med rumsuppgraderingar mm, samt nu senast då de bokade en lite komplicerad rundresa i C till USA som finns i "deals" sektionen.

Utöver detta bokar jag ibland restauranger, även i Stockholm, de gånger jag saknar inspiration själv.
 

rvarttinen

Medlem
Som nämns ovan - de bokar restauranger, för min del mest utomlands. I Stockholm har de access till vissa gästlistor på ställen där de är normalt svårt att komma, framför allt samma dag/kväll.
Brukar gå på en del av de events de ordnar (senast var det på George Jensen) som har något intressant att visa.
Resebyrån är väl den enda jag använder de gånger jag använder en resebyrå (Travelbeyond undantaget då de bokat en resa åt oss av speciell karaktär), de är duktiga och känner till mina preferenser och har data om alla mina statuskort.

Hört om de som bokat blommor, och presenter, till bekantas bemärkelsedagar då de själva varit bortresta, etc.

Annars får du prova, det värsta som händer är väl att du får ett nej ... och, kom ihåg att gärna rapportera dina erfarenheter här!
 

micsjo

Medlem
Åt mig har de hittat skor som jag bara sett i reklamfilm (för coca cola). De fanns öht inte i europa. De har också hittat kläder i rätt storlek (i Berlin) och skickat hem till mig när det varit helt slut och inte stått att finna.

Restauranger så klart, det går alltid att få bord på en bättre restaurang om det krisar och man behöver gå med sitt sällskap.

De har hittat festlokal åt mig för 30+ personer i december (med alla julbord!) när min bokade plats helt fräckt hade dubbelbokat och kastade ut mig. Det gjorde de med mindre än en veckas varsel.

Biljetter till diverse utsålda evenemang är de bra på. Opera i Oslo, OS-biljetter till OS i Beijing, konsertbiljetter till utsålt diverse. Allt till rimliga priser.

Resebyrån däremot...nja. De har aldrig lyckats boka bättre pris än jag själv någonsin. Jag har använt dem ibland för jobbresor men så fort man börjar prata om vissa priser på vissa sträckor så undrar jag om de ens är IATA-certifierade. De klarar inte (eller vill inte) deals som finns här på BC.
 
Den här veckan jobbade de faktiskt lite extra. Behövde boka en bra affärslunch på ett juste ställe i närheten av Stureplan, men med det villkor att det skulle vara lite avskilda platser OCH gå bra att även få in en barnvagn!
Och det löste de ut gallant. Skönt att slippa ringa runt själv :D

Blommor har jag för övrigt använt dem flera gånger till att skicka.
 

Matsson

Medlem
Håller med om att resebyrån inte har de bästa avtalen. Däremot anser jag att försäkringsskyddet är bland de bästa på marknaden. Lifestyle har misslyckats med Musical biljetter i London ( är det fullt så är det......)Däremot bokat bra bord i Paris. Topargument för oss är 2-3 Goldcard till barnen utan kostnad, när de reser själva att ha som reservkort.
 

Bryant

Medlem
Nu har jag använt mig av servicen att få diverse guldkort hos olika hotellkedjor.

Spg fick jag häromveckan. Giltigt till 30/6-2014!!

Jag anmälde in mitt nuvarande Club Carlson. Idag fick jag ett mail om att jag var Guld. Problemet är bara att de har skapat ett nytt konto åt mig!

Fail!! Gör om gör rätt!
 
Toppen