Senaste nytt

Sparrow Aviation tar över linjen mellan Kalmar och Berlin och förlänger till Kristianstad

BusinessClass

Redaktör
Från 2 mars tar Sparrow Aviation över linjen mellan Kalmar och Berlin, detta sedan nuvarande operatör bmi Regional meddelat att man lägger ner linjen. Bokningar som gjorts med bmi Regional kommer automatiskt flyttas över till Sparrows flygningar. - Våra linjer måste ständig utvärderas och anpassas efter hur marknaden svarar säger Paul Sies, Marknadsdirektör på bmi.…
 

Palazzi

Medlem
Jag hörde att man skulle flyga Kristianstad-Kalmar-Berlin, stämmer inte det längre? I.o.m att man annars flyger Stockholm-Kristianstad verkar det också konstigt annars...

Gillar det nygamla konceptet med mellanladningar för att fylla kabiner, men tror att Sparrow måste se över code share med t.e.x. Air Berlin..
 

TheMegaLoser

Ny medlem
Linjen startade 1:a september 2014 och hade hyfsad beläggning så vitt jag vet. Ca 50% vilket enligt bmi själva var målet. Det kanske gick ner under vintern dock.
 

NyfikenGrau

Medlem
Har någon hört något om denna linje de senaste månaderna?
Nu i september och oktober verkar de bara flyga fredagar och söndagar, därefter inte alls. Känns som sista andetaget, eller?
 

Andreaszan

Medlem
Rutten läggs ned. Samtidig byter Sparrow från BMI til Amapola som operatör på rutten KID-ARN. Amapola med sin Fokker 50 med 26,5 år på baken...

Tycker det er tråkigt. Embraeren til BMI var helt ok og Fokkeren blir et gigantisk nedköp. Blir heller 12 mil til Sturup for meg när jag skal til Stockholm framöver.
 

Andreaszan

Medlem
Yes, från deras hemsida:

På grund av att underlaget för resor mellan Kristianstad-Berlin inte varit enligt den målsättning vi hade när linjen startades har vi beslutat att från och med 26 oktober 2015 sluta trafikera sträckan.

Vi tackar alla som rest med oss.
 
Toppen