Senaste nytt

Brussels Airlines skapar eget bonusprogram

Agö

Medlem
Från Facebook:

"Brussels Airlines will soon launch an innovative frequent flyer program (FFP). We are building a new loyalty competence centre and are looking for an entrepreneurial team that will successfully drive the development of this program."

Med förtydligande i kommentar kring förhållandet till M&M:

"Hi, we maintain Miles & More but we're creating an additional loyalty program for our European network only."

Intressant utveckling. De söker också folk till det nya programmet.

Brussels Airlines - Loyalty Marketing Manager
 

Agö

Medlem
Jag undrar om de återupplivar (SN Brussels Airlines) Privilege.
Där hade man högsta status ett tag! Tröttnade och tömde kontot när jag gick över till EB. Minns att jag då trillat ned och fick FT på M&M.

Det var, om jag minns rätt, väldigt vettiga priser på bonusresor inom Europa, därtill inga bränsletillägg.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, det var ännu bättre när det var Qualiflyer.

Swissairs Qualiflyer blev tre olika program efter Swissairs konkurs.
  • TAP Portugal: Victoria
  • SN Brussels Airlines: Privilege
  • SWISS: SWISS TravelClub
Privilege och SWISS TravelClub integrerades till Miles&More senare och det är bara TAP Portugal som har ett separat FFP.
 

Jonas C

Medlem
Känns vettigt att de går ifrån Miles&More, som uppenbarligen inte lämpar sig väl om större delen av kunderna flyger inom Europa.
 

Rebel

Medlem
Ar det bara loops for resor inom Europa??
For min del ar det resurna utanfor EU som ar fordelen med SN, ar det inga loops dar??
 

Agö

Medlem
Ar det bara loops for resor inom Europa??
For min del ar det resurna utanfor EU som ar fordelen med SN, ar det inga loops dar??
Ja, det ser bara ut som resor inom Europa (med tilläggen inom parentes nedan), p. 3.1.2 i villkoren.

Bookings consisting exclusively of flights between destinations in the European network (including the Canary Islands, Israel
, Morocco and Russia) are eligible for the accumulation of Points.
 

Rebel

Medlem
Det var så jag förstod det men det låter galet. Har aldrig hört ngn flygbolag har de reglena. Elller har jag fel ??
 

Agö

Medlem
Det var så jag förstod det men det låter galet. Har aldrig hört ngn flygbolag har de reglena. Elller har jag fel ??
Jag tror, utan att veta, att tanken är till för de pax som flyger sällan och inom Europa (där SN har rätt skaplig konkurrens ut från Bryssel). Det ska således komplettera Miles & More som ju inte är något vidare program för den som flyger billigt inom Europa.
 
Toppen