Senaste nytt

Vad betyder (DC) och (JO)?

Hej

Jag har sett flera avgångarna till Visby har (DC) (JO) efter sina flight numbers.

Vad betyder dom och vilken är att föredra?

Det är inte långt mellan avgångarna (se nedan) så om någon har en fördel kan det vara värt att vänta:)

21:05 - 21:50SK085 (JO)
20:40 - 21:25SK087 (DC)
 

NotRyan

Medlem
Hej

Jag har sett flera avgångarna till Visby har (DC) (JO) efter sina flight numbers.

Vad betyder dom och vilken är att föredra?

Det är inte långt mellan avgångarna (se nedan) så om någon har en fördel kan det vara värt att vänta:)

21:05 - 21:50SK085 (JO)
20:40 - 21:25SK087 (DC)

Trafikeras av Jet Time (JO)

samt

Trafikeras av Braathens Regional (DC)

Kolla plantypen, om Braathens kör med S20 skulle jag välja den....
 
  • Gilla
Reactions: fcx

fcx

Medlem
Jag kan absolut hålla med om att ATR är fräschare och modernare och flyger stabilare, men nog är Saab 2000 rymligare med sina skinfåtöljer, speciellt om man sitter på ett A-säte (fönster- och gångplats samtidigt).

Saab 2000 flyger bara några månader till för SAS, så passa på så länge det varar!
 

Jakob K

Medlem
Jet Time med ATR-72 och braathens med trånga SAAB 2000 från andra världskriget. Jag väljer JO/SAS varje dag i veckan.

Är inte Saab 2000 modernare än ATR-72? Om man med modern avseer lanseringsdatum. Dessutom är ATR-72 ett knasigt plan som har ingången bak och tycks störta såfort det blåser lite. Jag röstar på SAABen!
 

fcx

Medlem
Vet du hur länge? Ser den in i höst på KLR-ARN.

Håller förövrigt med er er som säger att Saaben är trevligare. Gillar den skarpt. Känns betydligt mer sportig och pigg än ATR-72.

Ersättaren till Braathens (Flybe) ska ju komma in under hösten 2015. Exakt när Braathens fasas ut verkar inte vara publicerat, men rimligtvis någonstans i närheten.
 
D

Deleted member 4971

Guest
SAAB 2000 utklassar ATR alla dagar i veckan, helt klart de bästa visparna, synd bara att SAAB la ner civilflygs-tillverkningen....

Är inte Saab 2000 modernare än ATR-72? Om man med modern avseer lanseringsdatum. Dessutom är ATR-72 ett knasigt plan som har ingången bak och tycks störta såfort det blåser lite. Jag röstar på SAABen!

Det där är bara käbbel ;) Iofs bara gjort 2 flygningar med planet från 1945, men det kändes ruckligt må jag säga och trångt nå förbaskat och då är ATR ingen direkt första klass upplevelse i jämförelse, maskinerna är rätt lika men ATR jag flugit känns betydligt mer fräsh och ny.
 
Toppen