Senaste nytt

Hur är långdistansflygning med American Airlines?

Ossian

Medlem
Hur är det att flyga med AA över Atlanten, ska nämligen flyga från L.A. till London på återresan. Dock har jag inte så positiv erfarenhet av inrikesflyg med American. Skall tilläggas att planet är en 777 och att jag flyger ekonomi.

En snabb fråga till, hur är terminalbytet på Heathrow, T3 till T5?
 

fcx

Medlem
Hur är det att flyga med AA över Atlanten, ska nämligen flyga från L.A. till London på återresan. Dock har jag inte så positiv erfarenhet av inrikesflyg med American. Skall tilläggas att planet är en 777 och att jag flyger ekonomi.

En snabb fråga till, hur är terminalbytet på Heathrow, T3 till T5?

AA:s 777 är väl unik med seating 2-5-2 i economy? Undvik sätet längst in i mitten :)
 

Senator

Moderator
Hur är det att flyga med AA över Atlanten, ska nämligen flyga från L.A. till London på återresan. Dock har jag inte så positiv erfarenhet av inrikesflyg med American. Skall tilläggas att planet är en 777 och att jag flyger ekonomi.

En snabb fråga till, hur är terminalbytet på Heathrow, T3 till T5?

Det beror på om det är en ny B777-300ER eller en B777-200 som används. Om det är AA mellan LAX och LHR är det B777-300ER som skall vara rätt så bra. Kan du få en plats i Main Cabin Extra (MCE) är det nog riktiigt bra. Ping @sembl som hade en sådan resa och var rätt nöjd...

Terminalbytet mellan T3 och T5 är rätt enkelt...
 

trekker

Medlem
Terminalbytet kan ga sa snabbt som 20 minuter inklusive passkontroll och security - detta har endast hant mig en gang. Normalt tar det en timme men en kille pa samma projekt har lyckats komma upp i 3 timmar (fraga mig inte hur men han svar pa att det var ko upp for rulltrappan pa T3 sa han vantade mycket lange pa en buss).
 

FFlash

Medlem
Jag har kommande flyg både 773 och 763 serie, båda gratis MCE som OWE. Mitt första AA legs, får se hur det blir. På AA forum lär det vara stor skillnade med den nya 777-300 jämfört med 767 maskin
 

sembl

Medlem
Jag gilade MCE på 777ER på nattflighten från JFK till LHR. Bra med utrymme, skön stol och trevlig IFE. Dessutom satt det ingen i mittsättet bredvid. Mat och dricka helt ok där man ville klara av den biten på en gång pga kort flygtid så att folk kunde sova. Klart imponerande för en Y produkt.
 

Treo

Medlem
LAX-LHR flygs med 777-300ER, som är något helt annat (bättre!) än 777-200 (gamla) eller 767.
3-4-3 layout i Economy, men nära galley i mitten är det 2-4-2 så är ni två kan du ju försöka boka där.
Jag skulle betala en slant för MCE även om det inte innebär mer än extra utrymme ...

T3-T5: följ strömmen, rör dig fort men andas långsamt.
 

AABack2ARN

Medlem
Som nämts ovan är det 3-4-3 i en 777-300ER (vilken är modellen som används på sträckan). MCE får man tillgång som statusmedlem i oneworld Sapphire eller Emerald och där är det 3-3-3 layout. Man kan visst boka den utan status, men vet inte priset.

Transfer T3->T5 fungerar oftast ganska smidigt men det är normalt sett en relativt lång promenad från gaterna där AA landar till anslutningsbussen som går var 5-10 minut och tar knappt 10 minuter. Och köerna för att ta sig igenom "conformity check" (det är ej en passkontroll) och sedan säkerhetskontrollen på T5 kan ta alltifrån 10 minuter till 35 minuter eller mer.
 
Som nämts ovan är det 3-4-3 i en 777-300ER (vilken är modellen som används på sträckan). MCE får man tillgång som statusmedlem i oneworld Sapphire eller Emerald och där är det 3-3-3 layout. Man kan visst boka den utan status, men vet inte priset.

Transfer T3->T5 fungerar oftast ganska smidigt men det är normalt sett en relativt lång promenad från gaterna där AA landar till anslutningsbussen som går var 5-10 minut och tar knappt 10 minuter. Och köerna för att ta sig igenom "conformity check" (det är ej en passkontroll) och sedan säkerhetskontrollen på T5 kan ta alltifrån 10 minuter till 35 minuter eller mer.

Säkerhetskontrollen på T5 brukar ta rätt så lång tid, tog nästan 1 timme i lördags för mig att komma igenom
 
Toppen