Senaste nytt

Stor guide: SAS nya Business Class, Premium Economy (SAS Plus) och Economy Class (SAS Go)

Higgan

Medlem
Designen på nya business stolen är helt klar det snyggaste jag sätt på länge !! Ska bli kul att testa den till Hong Kong the 10e September :)
 

Bryant

Medlem
Du råkar inte veta hur mycket bandbredd/hastighet som brukar finnas att tillgå totalt? Är det via satellit eller?

Enligt en livechat från första flighten så verkade wifi lite knackig. Gick exempelvis inte att skicka bilder. Men det kan ju ha varit något tillfälligt.

Som mest verkar det ha varit 90 st uppkopplade samtidigt. Nackdelen med gratis wifi? (alla hade gratis wifi på första flighten)
 

FFlash

Medlem
Ser härligt ut. Pba bilderna så tycker jag den kan bli den bästa biz design jag sett. Jag gillar den där konfigurationen mycket!
Bara man kunde säkra sin nya biz så skulle jag bränna mina poäng för en gångs skull
 

fcx

Medlem
@fcx kan satellitkommunikation. Kanske han vet...

Man får vad man betalar för...

Vi pratar i storleksordningen 50 000 SEK per månad och megabit (per riktning, men i själva verket är det dyrare från flygplanet än till det) för flygplan över Europa. Över Atlanten eller Stilla havet kan man multiplicera med en faktor 2-5.

För att få bra ekonomi på det måste man slå ut det på en större flotta flygplan (exempelvis alla SAS långdistansplan). Ju fler som delar på samma kapacitet, desto billigare blir det per flygplan (precis som i vanliga telekomnät på marken).

Vidare förklaring kan erbjudas över en öl/cider på Monks :)
 
Toppen