Senaste nytt

Hur mycket är BA Gold Guest List (GGL) egentligen värt?

trekker

Medlem
Som rubriken lyder, hur mycket ar det egentligen vart att ta hem GGL?

Jag hade tankt boka en MR till HNL och tillbaks i mars, men sitter just nu i en valdigt osaker sits om dels projektet jag ar pa just nu i mars samt hur mitt resemonster kommer se ut under aret. Jag kommer den sista Februari sta ganska exakt pa 3200 TP sa jag skulle behova ytterliggare 1800TP for GGL. Bonusen for just forsta aret da man behover 5000TP for GGL ar ju forstas CCR vilket gor det extra lockande just forsta aret.

Vid GGL skulle jag lagga om allt mitt resande till BA, da jag skulle kunna ge familjen ett guldkort och 2 silverkort sa blir det ju genast en bonus i allt resande med familjen och billigare biljetter da jag inte kommer behova kopa CE biljetter for att fa loungetillgang etc.

Jokern kanns som den skulle vara vard otroligt mycket for mig da jag sitter pa 400K Avios och inte kan hitta biljetter i First utan denna.

Hilton Diamond, vad ger det extra? Jag har Guld just nu.

Om jag hamnar i ett pendlarlage och kommer aka via LHR 2 ggr nastan varje vecka sa antar jag att CCR kommer bli ovarderligt?

Vad mer for formaner far man om nagra? Har jag missat nagot?

Som det ser ut just nu sa skulle jag kunna na GGL med 9 st resor MAN-HEL/ATH etc men det kommer kosta runt £4000 i runda slangar. Da ar fragan, ar det vart det?
 

agehall

Medlem
Som rubriken lyder, hur mycket ar det egentligen vart att ta hem GGL?

Man måste väga kostnaden mot vinsterna. Svårt att sätta ett exakt värde på det imho, då det är så många faktorer som spelar in.

Jag hade tankt boka en MR till HNL och tillbaks i mars, men sitter just nu i en valdigt osaker sits om dels projektet jag ar pa just nu i mars samt hur mitt resemonster kommer se ut under aret. Jag kommer den sista Februari sta ganska exakt pa 3200 TP sa jag skulle behova ytterliggare 1800TP for GGL. Bonusen for just forsta aret da man behover 5000TP for GGL ar ju forstas CCR vilket gor det extra lockande just forsta aret.

Jag var personligen beredd att dra en HNL-run för att nå GGL.

Vid GGL skulle jag lagga om allt mitt resande till BA, da jag skulle kunna ge familjen ett guldkort och 2 silverkort sa blir det ju genast en bonus i allt resande med familjen och billigare biljetter da jag inte kommer behova kopa CE biljetter for att fa loungetillgang etc.

Tja, det är ju en klar feature. Dock så skulle jag nog ha fortsatt bokat CE av andra anledningar.

Jokern kanns som den skulle vara vard otroligt mycket for mig da jag sitter pa 400K Avios och inte kan hitta biljetter i First utan denna.

Ja, jokern är den absolut viktigaste förmånen.

Hilton Diamond, vad ger det extra? Jag har Guld just nu.
Räkna med sämre behandling om du blir diamond. I bästa fall märker du ingen skillnad.

Om jag hamnar i ett pendlarlage och kommer aka via LHR 2 ggr nastan varje vecka sa antar jag att CCR kommer bli ovarderligt?

Beror på hur mycket LPGS du kan dricka. CCR är trevligt, men det är inte paradiset på något sätt. Jag brukar beskriva det som "vad GF borde ha varit".

Vad mer for formaner far man om nagra? Har jag missat nagot?

Som det ser ut just nu sa skulle jag kunna na GGL med 9 st resor MAN-HEL/ATH etc men det kommer kosta runt £4000 i runda slangar. Da ar fragan, ar det vart det?

Det är rätt mycket pengar. Om du inte behöver göra dessa resor utan det är £4000 utöver vad du måste lägga på resor vettekatten om det är värt det imho.
 

trekker

Medlem
Det ar ju just det, £4K ar mycket pengar - hade jag varit narmre (halften sa manga TP) hade jag nog kort. En TP runda till HNL ar ju dock lite billigare men tar ganska mycket tid och maste bokas en tid i forvag.

Hilton Guld tycker jag fungerar utmarkt, jag blir uppgraderad varje gang jag stannar pa Hilton pa Helsingfors flygplats - ibland till och med till en svit. Dock kanske jag far extra uppgradering dar da jag stannat pa just detta hotellet minst 30 ggr sedan juni.

Mitt resand inom Europa kommer nog alltid bli i CE nar jag aker sjalv, men nar man tar med familjen och aker privat sa blir det ganska dyrt med 4 st CE biljetter varav status for hela familjen vore valdigt bra.

Beslut om hur det blir kommer nog sa fort jag far planeringen for de narmsta 6 manaderna klar. Inte sa stor mening att ha GGL om mitt nasta projekt blir mer lokalt och inga flygresor....
 

kristerj

Medlem
Jag gillar servicen man får när man ringer GGL-linjen. Oftast är väntetiden under en minut. Aldrig några problem med bokningar, utan de är helt inriktade på ordna det på bästa sätt för en själv. Ett exempel: när jag ringde senast, så såg dom att jag hade en GUF-2 som hade gått ut, genast erbjöd dom sig att förlänga den med 6 månader så jag kunde utnyttja den. Det är dock svårt att sätta ett värde i kr (£) på denna service.

Värdet av HH Diamond är ytterst marginellt jämfört med Guld.

Vill du komma attraktiva destinationer med jokern under jul & nyår, så gäller det att boka samma dag som biljetterna släpps.
 

Homer

Medlem
Du slipper om- och avbokningsavgifter för aviosbiljetter, annars kostar det exempelvis 1.400kr om det är en boking med 4pers.
 

trekker

Medlem
Tack for det forslaget, tror dock inte att jag hinner kuska runt inrikes. Ser just nu ut som om jag kommer behova gora 2 st finlandsflygningar i mars - detta skulle da satta mig pa ca 3650 TP. 1350TP ar fortfarande ganska tidskravande att pressa in, men man vet aldrig....
 

khybner

Medlem
Som rubriken lyder, hur mycket ar det egentligen vart att ta hem GGL?

Jag hade tankt boka en MR till HNL och tillbaks i mars, men sitter just nu i en valdigt osaker sits om dels projektet jag ar pa just nu i mars samt hur mitt resemonster kommer se ut under aret. Jag kommer den sista Februari sta ganska exakt pa 3200 TP sa jag skulle behova ytterliggare 1800TP for GGL. Bonusen for just forsta aret da man behover 5000TP for GGL ar ju forstas CCR vilket gor det extra lockande just forsta aret.

Vid GGL skulle jag lagga om allt mitt resande till BA, da jag skulle kunna ge familjen ett guldkort och 2 silverkort sa blir det ju genast en bonus i allt resande med familjen och billigare biljetter da jag inte kommer behova kopa CE biljetter for att fa loungetillgang etc.

Jokern kanns som den skulle vara vard otroligt mycket for mig da jag sitter pa 400K Avios och inte kan hitta biljetter i First utan denna.

Hilton Diamond, vad ger det extra? Jag har Guld just nu.

Om jag hamnar i ett pendlarlage och kommer aka via LHR 2 ggr nastan varje vecka sa antar jag att CCR kommer bli ovarderligt?

Vad mer for formaner far man om nagra? Har jag missat nagot?

Som det ser ut just nu sa skulle jag kunna na GGL med 9 st resor MAN-HEL/ATH etc men det kommer kosta runt £4000 i runda slangar. Da ar fragan, ar det vart det?
Har haft GGL i några år och utöver de publicerade förmånerna blir jag betydligt oftare uppgraderad än innan. Både på LH och SH har jag en uppgraderingsprocent på ca 25%. Dessutom hjälper GGL priority line till med att försöka fixa Aviosbiljetter även när de inte finns några. Ibland fungerar det, ibland inte.

Så jag tycker GGL är stor skillnad mot Gold.
 

agehall

Medlem
Har haft GGL i några år och utöver de publicerade förmånerna blir jag betydligt oftare uppgraderad än innan. Både på LH och SH har jag en uppgraderingsprocent på ca 25%. Dessutom hjälper GGL priority line till med att försöka fixa Aviosbiljetter även när de inte finns några. Ibland fungerar det, ibland inte.

I år också? Det ryktas ju på FT att efter tre uppgraderingar så åker du ner sist i kön och även Ruby-medlemmar skulle få en uppgradering före dig. Det finns även en del GGLs där som märkt att de plötsligt slutat få upgrades.
 

FF#1

Medlem
I år också? Det ryktas ju på FT att efter tre uppgraderingar så åker du ner sist i kön och även Ruby-medlemmar skulle få en uppgradering före dig. Det finns även en del GGLs där som märkt att de plötsligt slutat få upgrades.

Det låter intressant, tre uppgraderingar utan att ha åkt i högre klass eller tre totalt oavsett resmönster. Känns som ett bra sätt att få kunder att byta program eller allians?
 
Toppen