Senaste nytt

[Nyhet] Singapore Airlines Suite award är nu tillgänglig för bmi Diamond Club!

Dr. Miles

Expert
Sedan förra året började man kunna boka Singapore Airlines (SQ) Business class award på deras Airbus A380(388) och Boeing B777-300ER(77W).
Men SQ fortsatte blockera First class award på dessa plantyper till andra Star Alliance flygbolags bonusprogram (förrutom till Lufthansa Miles&More).

Men Singapore Airlines (SQ) First class (inkl. Suite) award på deras 388 och 77W är nu tillgänglig för bmi Diamond Club medlemmar.

Enligt FlyerTalks denna tråd, så fr o m igår plötsligt kan man boka SQ First class award på de nya planen, 388 och 77W.
Det är förmodligen integrering med Lufthansas bokningssystem som trädde i kraft.
Sedan några år sedan kunde Lufthansa Miles&More medlemmar boka SQ First class award på 388 och 77W.

Det är ironiskt att nu när Lufthansa säljer bmi och bmi i stor sannolikhet lämnar Star Alliance, då har de börjat integrera sig.

Men det är fortfarande hagelbössa metod via telefon som gäller när man söka/boka SQ First på de flygningarna med 388 och 77W.
 

JacobGBG

Medlem
Men det är fortfarande hagelbössa metod via telefon som gäller när man söka/boka SQ First på de flygningarna med 388 och 77W.

Med andra ord så kommer tillgängliga säten inte dyka upp i Ana Tool/Award finder och Expert FLyer t.ex.?
 

Senator

Moderator
Enligt FlyerTalks tråd, Aeroplan visar inte alla tillgängliga Business class award platser och överhuvudtaget visar den inte First class award plats på Singapore Airlines 77W och 388.

Det verkar nog så, har provat. Min fråga är; jag är medlem i Kris Flyer då jag (dum som jag var) trodde för 3 år sedan att jag skulle jobba kvar på mitt gamla jobb, samt att det skulle bli flera resor. Så jag tänkte PPS ;)

Så vet du AHO, eller någon annan om jag letar och hittar plats i "Saver" kategorien att det är dessa som M&M medlemar kan komma åt? Det vill säga "Saver" = I och O?
 

Dr. Miles

Expert
Så vet du AHO, eller någon annan om jag letar och hittar plats i "Saver" kategorien att det är dessa som M&M medlemar kan komma åt? Det vill säga "Saver" = I och O?

Teoretiskt ja, men det verkar som folk har fått First class award plats som var osynlig även hos KrisFlyer (Saver).
 

Dr. Miles

Expert
Enligt oliver2002 på FlyerTalk, Singapore Airlines börjar släppa bonusresaplatser i premiumkabin på A380/77W åt andra Star Alliance flygbolag.

FlyerTalk - List of premium awards availability on SQ (77W and A380)
oliver2002 på FlyerTalk skrev:
SQ will start releasing A380/77W inventory properly next week, the main topic of this thread. That said, they are not particularly keen on selling seats on the MAN-MUC leg so don't get your hopes up and just take two seats in C if available and the 3rd person can travel in the eco seat that is definitely better than the LH/BD seats offered in economy on that route.
 
Toppen