Senaste nytt

Bästa resvägen för en tur till Napa Valley?

FlyingFire

Medlem
Hej!

Jag och en kompis funderar på en liten roadtrip i USA till sommaren.
Vi funderar på att köra västkusten från norr till söder, typ Seattle till Los Angeles och däremellan skicka i oss lite zinfandel i Napa.

Så min fråga till er blir då, vilken väg tycker ni är bäst, mallen följer:
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? SEA, hem från LAX
  3. När vill/behöver du resa ut? c:a v 30
  4. När vill/behöver du komma hem? -
  5. Hur länge vill du vara borta? 14-16 dagar.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna.
  7. I vilken kabinklass? Ekonomi, om det inte finns en superduperdeal på C
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vad som helst inom Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max ca 10 000 /person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Priset
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Min tanke är väl egentligen typ: Ska vi försöka hitta biljetter ToR ARN-EWR och köpa inrikesbiljetter för att komma till SEA/LAX. Eller ska vi leta på hela "paket"?
 

palmen

Moderator
Har inte tittat så mycket men jag skulle tro att det blir billigare att köpa allt på samma biljett.
Hittar för 8345 på SAS sida om ni flyger ARN-ORD-YVR 22 juli och hem LAX-ORD-ARN 5 augusti. Lägg till 600 för bättre tider på utresan om ni vill ha 3 timmars stopp istället för 5h.
Det är mitt i högsäsongen så billiga priser är svårt att hitta. ARN-EWR verkar ligga omkring 7000 som billigast era datum, har svårt att se att ni skulle kunna hitta EWR-SEA//LAX-EWR för ca 1500 kronor.
 

mjulven

Medlem
SAS ser ut att vara billigast just nu, även United inryms i er budget. Detta under förutsättning att ni reser i mitten av vecka 30 och åker hem i mitten av vecka 32.
 
Tips på ruskigt vackra vingårdar (aka försäljnings ställen): Joseph Phelps (fantastiskt sött vitt), Mondavi (ta ett glas Opus One för $35), Duckhorn (ok vin men oförskämt dyrt)
Och missa inte Stags Leap, vi stannade bara till vid försäljningsstället, men jäkligt bra vin.

Cab eller Zinfandel - jag skulle nog gå för Zinfandel, antagligen helt enkelt för jag personligen tycker Cab'arna har mycket bättre alternativt i Europa. Enda röda vinet jag köpte var en Merlot från Stags Leap ;-) och även om Opus One var strålande så är priset lite larvigt.

Lustigt också det här med druvorna när de kommer och frågar om man vill ha Merlot, Cab etc. mer och mer här över också, i stället för att diskutera vingård, läge, blandning och stil. Konformism är ju på ytan inte riktigt vad USA står för (jmfr öl t.ex.).

Sorry för lite OT
 
Toppen