Senaste nytt

Colombo - Auckland - Melbourne - Colombo med Sri Lankan / Qantas. Var boka?

staff

Medlem
Soker fram foljande itinerary med ITA Matrix, men nar jag forsoker prissatta pa OTA (e.g. Hipmunk som anvander ITA Matrix i back-end) sa blir priset mycket hogre nar man inkluderar stop-over i Melbourne. Typ $3,000 USD.

Returresan till Auckland gar bra att prissatta dock (ca. $1,300 USD), men den ar ointressant for mig.

Finns det nagon annan OTA vard att prova, eller ska man soka pa annat satt pa Hipmunk?

Screen Shot 2015-02-14 at 14.52.22.png

Screen Shot 2015-02-14 at 14.52.37.png
 

agehall

Medlem
Testat att köpa från Sri Lankan? De borde kunna sälja dig den där faren tycker jag eftersom det är deras fare. (Och de måste ställa ut biljetten!)
 

staff

Medlem
Testat att köpa från Sri Lankan? De borde kunna sälja dig den där faren tycker jag eftersom det är deras fare. (Och de måste ställa ut biljetten!)
Auckland finns tyvarr inte ens med i destination drop down-menyn pa Sri Lankans hemsida. Kanske far prova att ringa dem istallet.
 

agehall

Medlem
Ja, test att ringa dem. Det är ju som sagt deras fare och de måste ställa ut biljetten, så om du inte kan boka hos dem är det nog kört.
 

TheEagle

Medlem
Gjorde en enkel sökning på Orbitz utan stopover och fick fram ditt önskade pris. Så det borde inte vara några problem för dig att peta in en stopover. Avgränsa flygbolagen till just SriLankan och Qantas. Styr avgångs- och ankomsttiderna för att få fram önskade flighter om det finns flera samma dag.
 

staff

Medlem
Gjorde en enkel sökning på Orbitz utan stopover och fick fram ditt önskade pris. Så det borde inte vara några problem för dig att peta in en stopover. Avgränsa flygbolagen till just SriLankan och Qantas. Styr avgångs- och ankomsttiderna för att få fram önskade flighter om det finns flera samma dag.
Som jag skrev i OP sa ar det enkelt att hitta t/r-resan, men sa fort man adderar en stopover sa gar priset upp till mer an $3,000 USD.
 

Dr. Miles

Expert
Om man får resultat på ITA Matrix var pris kan man hitta endast på Orbitz eller på Priceline, händer det ofta att priset ändras när man går vidare till betalningsfasen.
 

staff

Medlem
Inga problem med stop over på Orbitz.
Sa jakla skumt. Soker jag har fran AU sa ar det billigaste priset $3,000+. Andrar jag daremot min location (via VPN) till Sverige sa hittar jag forvisso inte UL/QF-flighten, men daremot Emirates via DXB for $1,500 (!) vilket ar ett sjukt bra pris.
 

TheEagle

Medlem
Olika priser beroende på land man bokar från alltså. För att få fram rätt flighter på Orbitz brukar jag använda avgångs- och ankomsttiderna för att hitta rätt flight. Men via DXB är ju kanonbra!
 
Toppen