Senaste nytt

Söker: Göteborg/Stockholm - Bangkok December-Januari

Mrjoe

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Första hand Göteborg men även Stockholm och Köpenhamn
  • Var är din destination? Bangkok
  • När vill/behöver du resa ut? 19 December 2015 +/- 2 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 12 Januari 2016 +/- 2 dagar
  • Hur länge vill du vara borta? ca 23 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 3 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Är öppen för förslag, men i sista hand Finnair
  • Vad är din budget? (per person) max 16000
  • Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord, priset
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? om det är layover på minst 15 timmar

Denna resa är första gången som vi reser i business class och då är det lite extra spännande.
Men jag har inga erfarenheter av att beställa business class biljett och då undrar jag om hur
lång tid innan avresa bör man börja leta efter biljetter. Är det samma princip som med ekonomi
biljetter att beställa så tidigt som möjligt, eller kan man avvakta och se om något flygbolag släpper
ett erbjudande för business.

Om man kan flyga med A380 under utresa och/eller hemresa så skulle det vara jätte bra!

Bangkok under perioden December/Januari är det då priserna stiger och hur är det med erbjudande
i business, brukar det finns under denna period?
 

agehall

Medlem
Denna resa är första gången som vi reser i business class och då är det lite extra spännande.
Men jag har inga erfarenheter av att beställa business class biljett och då undrar jag om hur
lång tid innan avresa bör man börja leta efter biljetter. Är det samma princip som med ekonomi
biljetter att beställa så tidigt som möjligt, eller kan man avvakta och se om något flygbolag släpper
ett erbjudande för business.

Ja, det är samma princip som för ekonomibiljetter. Principen är dock INTE "så tidigt som möjligt" utan vid "rätt tillfälle". Rätt tillfälle är när du tycker priset är tillräckligt bra för produkten du köper. Oftast sker detta vid en kampanj som täcker de datum man vill resa. Skulle tro att du bör vänta några månader och bevaka läget.

Om man kan flyga med A380 under utresa och/eller hemresa så skulle det vara jätte bra!
Är det någon annan än Thai som flyger A380 mellan EU och Thailand?

Bangkok under perioden December/Januari är det då priserna stiger och hur är det med erbjudande
i business, brukar det finns under denna period?

Svårt att säga, men helt otroligt är det inte.
 

KNA

Medlem
Med de datumen under peak season räcker nog bara budgeten att flyga med Finnair 15300 kr tex Thai tar 23000 kr ....
 

Mrjoe

Medlem
Rätt tillfälle är när du tycker priset är tillräckligt bra för produkten du köper. Oftast sker detta vid en kampanj som täcker de datum man vill resa.
För kampanjer är det fler bolag som gör som Finnair, de har samma kampanjer samma tid varje år eller är de ensamma om detta och andra bolag
har sina kampanjer mer sporadiskt?


Är det någon annan än Thai som flyger A380 mellan EU och Thailand?
ok, då kanske jag har skrivit fel någonstans i mallen, Har inte Qatar A380?


Med de datumen under peak season räcker nog bara budgeten att flyga med Finnair 15300 kr tex Thai tar 23000 kr ....
Då kan man kanske utesluta att Thai kan ha en kampanj under denna period?


Hittar Turkish för 14,6k den 18/12 - 12/1.
Det låter väldigt intressant! Var har du hittat detta?
 
I ITA appen, men när jag kollade på deras hemsida så var det betydligt dyrare. Konstigt ITA appen brukar stämma för mig. Jag söker oftast i den och skickar till resebyrå för bokning om det är tjänsteresor.
 

Mrjoe

Medlem
I ITA appen, men när jag kollade på deras hemsida så var det betydligt dyrare. Konstigt ITA appen brukar stämma för mig. Jag söker oftast i den och skickar till resebyrå för bokning om det är tjänsteresor.
Ok, nu förstår jag hur man använder ITA Matrix, men då spelar det ingen roll vilken resebyrå man skickar till eller kan det göra skillnad?
 
  • Gilla
Reactions: KNA

Dr. Miles

Expert
Ok, nu förstår jag hur man använder ITA Matrix, men då spelar det ingen roll vilken resebyrå man skickar till eller kan det göra skillnad?
Som jag skrev, lita inte på resultat av ITA Matrix om det är Turkish Airlines flygningar, dubbelkolla alltid på deras webbsida.
 
Toppen