Senaste nytt

Flygbiljett USA Västkust (Köpenhamn-San Francisco)

Pfaffenbach

Ny medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Bor i Skåne så CPH är smidigast.
  2. Var är din destination? SFO helst, men LAX, LAS, DEN och ORD kan också funka.
  3. När vill/behöver du resa ut? 8-11 augusti 2015.
  4. När vill/behöver du komma hem? -
  5. Hur länge vill du vara borta? 16-20 dagar.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna.
  7. I vilken kabinklass? I Business class. (mellanlandning inom Europa kan funka i economy)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS, Lufthansa, Swiss eller egentligen vilket annat bolag som helst. Blir min första businessclass-resa och vill ha en härlig upplevelse.
  9. Vad är din budget? (per person) ca 15.000/pers. Finns även ca 200.000 EB-poäng att tillgå.
  10. Vad är det viktigaste för dig? En bra business-upplevelse. Aldrig åkt business förut, endast economy.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Tanken är att jag och min bror ska ta en liten roadtrip på västkusten med bland annat Yellowstone och Grand Canyon på schemat. Har även funderat i banorna att utgå och "komma i mål" i LA, LV, Denver, Chicago. Är egentligen öppen för det mesta på västkusten.
 
Last edited:

Treo

Medlem
Hel och välkommen!

Den här dealen gäller även till SFO och är säkert det du vill ha. Går att boka på Lufthansas hemsida för både Swiss och Lufthansa (LH äger både så kombinera fritt), väljer du "search with more options" kan du välja att resa hem från annan stad. Prova dig runt!
C:a 10.000 DKK bör det gå på oavsett.
Första klass är betydligt dyrare.

Du kan säkert surfa runt och läsa vad folk tycker om de olika bolagens produkter :confused:, men har du aldrig flugit annat än ekonomiklass kommer du att uppskatta det oavsett! Personligen skulle jag välja Swiss, men kanske LH för möjligheten att flyga A380 om du inte gjort det?

Beträffande resmål: SF är i mitt tycke mest sevärd av de tre städerna du nämnde.
 

Pfaffenbach

Ny medlem
Hej alla! Sitter fortfarande och pillar med min resa och har redigerat lite uppgifter. Hade varit extremt snällt om någon hade lust att hjälpa till. Är inte så tekniskt kunnig att jag lärt mig Matrix alla tricks. Just nu är det billigaste jag hittat till SFO, ca 16400:- med United. Kanske optimistiskt att tro att man kan komma under 15000:-?

Ps: Tackar för dina tips Treo!
 
Hej @Pfaffenbach! :)

Her er lidt tips til hvad du skal skrive i Matrix:
Skærmbillede 2015-02-13 kl. 19.35.39.png


"/alliance star-alliance" – Skrives i Advanced Routing Codes, nu søges der kun på Star Alliance flyselskaber.

"Allow airport changes" – her kan markøren eventuelt fjernes.

En hurtig søgning giver følgende resultat:
Skærmbillede 2015-02-13 kl. 19.40.25.png


Herfra kan du selv eksperimentere med at ændre destinationen og kigge på de flyselskaber som dukker op i resultatet.
 

Pfaffenbach

Ny medlem
Tackar tackar Christian!
Helt klart enklare än att sitta och testa stad för stad, som jag har gjort :)
Hittade också detta exempel tidigare och det hade varit kul att testa dreamlinern!
Om man väljer att boka med United eller Air Canada, kan man då betala med eurobonus-poäng? Hur går det till i så fall? (Ursäkta min okunnighet)

Ytterligare en fråga, går det i matrix att söka exempelvis ditresa i business, men hem i economy?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Om man väljer att boka med United eller Air Canada, kan man då betala med eurobonus-poäng? Hur går det till i så fall? (Ursäkta min okunnighet)

Nej du kan inte betala med eurobonuspoäng om du tänkt att köpa denna biljett. Bara med SAS du kan välja att delbetala med eurobonuspoäng, om du inte gör en award-resa av det istället, då kan du beta med eurobonuspoäng, men det går inte delbetala.
 
Toppen