Senaste nytt

Tidtabellsändring Stockholm-Chicago

AABack2ARN

Medlem
Idag publicerade SAS information om att SK945/SK946 får ny tidtabell med start 10SEP2015, dvs i samband med introduktionen av linjen till Hong Kong

10SEP-25OKT
SK945 1635-1835
SK946 2105-1230+1

26OKT-27MAR
SK945 1510-1725
SK946 1945-1110+1

Inte minst jag har ju spekulerat i att SAS måste ändra tidtabell för att få ihop schemat med sina fysiska flygplan, det är ju dock lite intressant att de väljer att gå med denna ändring samma dag som de skjuter på premiären av linjen till Hong Kong

Jag funderar också på varför man inledningsvis ändrade tidtabellen för SK945 med avgång från Stockholm 1200, då denna tid aldrig varit genomförbar ändå???

Så gå igenom era bokningar för det kommer bli en hel del missade anslutningar på grund av detta.
 

Ricci

Medlem
Idag publicerade SAS information om att SK945/SK946 får ny tidtabell med start 10SEP2015, dvs i samband med introduktionen av linjen till Hong Kong

10SEP-25OKT
SK945 1635-1835
SK946 2105-1230+1

26OKT-27MAR
SK945 1510-1725
SK946 1945-1110+1

Inte minst jag har ju spekulerat i att SAS måste ändra tidtabell för att få ihop schemat med sina fysiska flygplan, det är ju dock lite intressant att de väljer att gå med denna ändring samma dag som de skjuter på premiären av linjen till Hong Kong

Jag funderar också på varför man inledningsvis ändrade tidtabellen för SK945 med avgång från Stockholm 1200, då denna tid aldrig varit genomförbar ändå???

Så gå igenom era bokningar för det kommer bli en hel del missade anslutningar på grund av detta.
Konsekvenser är att SAS tar en A340 tillfälligt från CPH dvs någon linje måste också påverkas här 10SEP-25OKT....?!
 
Hur många kan beröras av detta?
Jag inbillar mig att ingen enorm mängd resenärer har bokat sina biljetter med SK945/946 ännu med avresa efter 10 september...dvs ca 7 månader framåt i tiden.

Kul att Arlanda-Chicago och Arlanda-Hong Kong inledningsvis kommer flygas med en mix av A340-300 och A330-300E.
 

seat56f

Medlem
Det är väl en och annan Amex 2-4-1-bokning isf, ARN-ORD har ju varit en av de lättare att hitta C-platser på, särskilt om man varit ute i god tid.
 

miramax

Medlem
Jodå. Min hemresa från USA blev berörd av detta. (2-4-1). Trist att chansen att åka nya kabinen för mig minskade iom detta.
 

AABack2ARN

Medlem
Generellt sett borde det inte vara så mycket folk som påverkas då det som nämnts ligger ganska långt bort i tiden. Tror egentligen det är främst under höstloven (slutet av oktober och början av november) det finns lite fler folk som bokat. Övriga veckor är nog ganska lugna och julbokningarna är nog inte så många ännu.

Funderar för övrigt på vad detta kommer innebära för USA-linjerna från Stockholm. Jag tycker SK945 med sin ankomst runt 12:30 till Chicago varit optimal om man skall resa vidare inom USA. Nu kommer man tidigast kunna ansluta till plan med avgångstid cirka 20:30 vilket dels inte är så många och dels leder till ganska sena ankomster till sin slutdestination.

Kommer fler då boka sig via morgonplanet till Newark och därefter vidare ut i USA och därmed öka trycket på den linjen? Framtiden får väl utvisa detta.
 

seat56f

Medlem
Funderar för övrigt på vad detta kommer innebära för USA-linjerna från Stockholm. Jag tycker SK945 med sin ankomst runt 12:30 till Chicago varit optimal om man skall resa vidare inom USA. Nu kommer man tidigast kunna ansluta till plan med avgångstid cirka 20:30 vilket dels inte är så många och dels leder till ganska sena ankomster till sin slutdestination.

Kommer fler då boka sig via morgonplanet till Newark och därefter vidare ut i USA och därmed öka trycket på den linjen? Framtiden får väl utvisa detta.

Samtidigt blir det enklare att ansluta till flighten hem från övriga USA, innan var man ju tvungen att flyga rätt tidigt från södra/västra delarna om man skulle ha lite marginal till ORD-ARN, så det är ju gungor och karuseller. Har de tidigarelagt CPH-flighten ut så man kan välja den ut och ARN hem?
 

AABack2ARN

Medlem
Nej, SK943/944 ligger än så länge kvar på sina ursprungliga tider - dvs bägge flygen till ORD blir förhållandevis sena.

De nya tiderma kommer medföra lite trevligare starttider från västkusten vilket ju kan ses som ganska positivt.
 
Toppen