Senaste nytt

Hur skriva sitt Eurobonusnummer hos Lufthansa?

ekf

Medlem
Hej!

För ett tag sedan skulle jag byta ut mitt EBB-nummer mot mitt nya EBS på en LH-bokning (flygen är SN och LH), men kommer inte ihåg hur jag lyckades fylla i numret från första början. Jag gick in på LH:s sida och under "Manage my booking", valde Eurobonus och fyllde i numret som "EBSXXXXXXXXX" resp "EBS XXXXXXXXX" och "XXXXXXXXX", men inget av dem verkade bita. Då detta var en resebyråbokning tänkte jag att det var något med det som strulade, eller att LH hade tekniska problem, så jag lade ner det och tänkte att jag löser det vid checkin istället...

Efter det har jag gjort en ny bokning med LH, denna gången via deras egna hemsida, och får samma resultat, har även provat att fylla i numret med EBB-prefix istället, men utan att det verkar bita.

Har provat olika webbläsare och operativsystem, så det ligger nog inte där. LH's support hade inget konkret att komma med och tyckte att jag skulle kontakta LH kundtjänst istället, men de kan man bara ringa till, så det har jag ingen större lust med.

Någon som har några tips på hur man löser detta ilandsproblem? :)
 

Flood

Medlem
Hej ekf och välkommen till businessclass!

Går det att komma åt bokningen via Brussels sidor?

Brussels Airlines - Manage My Flight

Säkert samma underliggande system hos SN som LH, men man kan ju alltid försöka... Formen EBYXXXXXXXXX brukar vara att föredra om systemen drar statusen från bokstavskoden.
 

ekf

Medlem
Kanske var lite otydlig också, det är en bokning med LH+SN flighter och en annan med LH+OS.
Det gick inte att lägga till det hos SN, eller så hittade jag det bara inte. Testade nu även på OS hemsida, och där ser jag numret en väldigt kort stund efter att ha tryckt på spara, men sen försvinner det igen.
Typiskt, tycker det är så smidigt att se alla kommande resor i SAS-appen... Får kanske lägga till dem manuellt, men då glömmer jag väl att mata in EB-numret vid checkin istället...
 
A

Aurora

Guest
Noen som vet noe mer om dette med nummerformat hos Lufthansa? Har forsøkt å legge inn EBx xxx xxx xxx, og alt mulig, men nada fungerer.

Har en booking med OS og LH, gjennom reisebyrå som ikke ville ta eurobonusnummeret mitt. Forsøker å logge meg inn på LOT sine nettsider, men det står bare "loading" uten at jeg kommer inn på reservasjonen min.

Kan OS + LH-flights etter-registreres hos eurobonus på en grei måte?
 

FF#1

Medlem
Mitt står som SK EBGZZZXXXYYY när jag kollar på lot, har för mig att jag skrev in det eom EBGXXX... osv i en följd.
 

johhenrik

Medlem
Jag fyller bara i numrena, inget prefix. Köpte biljetten via swiss.com senast iofs, men det var en LH-flight. Iaf kom poängen in snabbare för mina 4 legs än vad det brukar göra på SAS egna flighter.
 
Toppen