Senaste nytt

Layovertid på Bangkok Suvarnabhumi?

AndersSt

Medlem
Hej, ny här och har en liten praktisk fråga.

Jag flyger CPH-BKK roundtrip i mars.
I samband med den resan behöver jag göra en avstickare till KUL.

Då är frågan, hur lång tid kan det ta att få ut sitt bagage, gå genom tull/immigrations på BKK för att sedan checka in igen och gå genom security för flyget tillbaka till CPH?

Funderar nämligen på ett flyg som ska landa 22:05 på BKK och flyget hem går sedan 00:50. Kan det kanske bli för tight?
/ Anders
 

Dr. Miles

Expert
Hej och välkommen till BusinessClass, Anders!
2 timmar 45 minuter räcker gott och väl om din flight från Kuala Lumpur inte är försenad och om vi pratar om det är samma flygplats.

Ifall din flight från Kuala Lumpur ankommer till Don Mueang flygplats (DMK) och din flight till Köpenhamn avgår från Bangkok Suvarnabhumi flygplats (BKK), 2 timmar 45 minuter är för kort tid.
 
Last edited:

AndersSt

Medlem
Tack för snabbt svar!
Ja, planet från KUL landar på BKK och jag flyger därifrån till CPH.
Då är det bara frågan om ev försening då. Kanske tar ett tidigare flyg ändå, får se hur jag gör.
Som sagt, tack för ditt svar.
/ Anders
 

Voyageur

Medlem
Immigration kan inbland vara en mördare tyvärr på Subvarnabhumi flygplats. Vet inte hur mycket flyg som avgår midnattstid men en del långdistans i alla fall. Värt att tänka på är om man inte har priority/fast track. Två veckor sedan bytte jag flyg med 2,5h emellan, tog då ca 1,5-2h genom hela bytet, dock dagtid.
 

AndersSt

Medlem
Tack Voyageur,
Känner igen det där från andra håll, ringlande köer och bara ett fåtal sömniga immigration officers i tjänst.
Höll på att missa en transfer på JFK i New York en gång pga det.

Tror jag vet hur jag ska göra nu, tack för era svar!
Anders
 

NotRyan

Medlem
Ett tips här... Det här är inget du har rätt till men du kan ändå fråga i KUL om dom kan checka in ditt bagage till CPH, trots att du reser på separata biljetter. Dessutom är det Thai du flyger från Kuala Lumpur så chansen är nog ganska stor att det går men inget du kan förvänta dig som sagt. Då behöver du inte passera immigration alls i Bangkok...
 
Toppen