Senaste nytt

Fast i San Diego!!

Falcon71

Medlem
Hallå alla - behöver er hjälp!

befinner mig på resa i San Diego, några timmar innan hemresan fick sonen på 4 år vattenkoppor ajaj - hade United Eco till Chicago och sen SAS Business ( bokat med poäng ) vidare hem

United biljetterna gick bara upp i rök, SAS försökte jag prata med men dom kunde inte göra nåt då det var massor av fel . resan var påbörjad, kort till avfärd och det fanns inga nya bonusplatser att boka om till

Nu börjar sonen bli frisk och nu skall Solid försäkringar boka flyg för oss hem. dom vill ju boka oss på nån blandning av kort restid och samtidigt för en OK kostnad, det är ekonomi som gäller

Jag har starkt önskat SAS - så jag på nåt sätt kan uppgradera till Business , för god sömn sjukt barn trött pappa.Solid kan inte garantera något

enkel med SAS kostar 25.000 pers medans t/r har jag hittat för 11.000 , så den hjälp jag nu önskar är hur hittar jag billigast flyg med SAS hem ? tex så är ju SAN-ARN-EWR billigare än tillbaka till SAN, och vilken månad till vilken destination kan tänkas vara billigast - kan man åka till typ London eller nåt för att få ner priset - någon som har kunskap om detta - och godkänner färskringsbolagen att jag tex har en biljett vidare till London i oktober ??

dom andra bolagen som Aeroflot, Norwegian mfl kommer ner till 8.500 typ och jag vill ju absolut inte hamna där

vad kan man hitta på ?
 

Jonas H

Medlem
Tror tyvärr förhandlingsläget är lite svårt, men det är tydligt att ex. SOS inte har någon större koll på vilka alternativ som egentligen finns. Vår dotter fick lunginflammation i Beijing, och när det blev dags att åka hem var det svårt att ens få till något direktflyg (7 timmar byte i Istanbul med en nyfrisk 2-åring kändes sådär) eftersom Air China inte fanns på deras radar men det gick till slut.

Försök att motivera med restid, antal byten (alltså flygbyten), plats för byten, möjlighet till anslutningar i händelse av förseningar m.m för att åtminstone få till ett vettigt flygbolag. Om du kan läsa på och ha ett knippe OK alternativ så kommer du sannolikt att veta mest.
 

sembl

Medlem
Be dem köpa t/r och vaska returen. Blir oftast billigast än enkelbiljetter om du ni inte sätter dig på norwegian.
 
Colli! Pratade med Amex Elite försäkring. De säger att det är lugnt att du köper nya biljetter när lillgrabben är frisk. Behövs dock läkarintyg att han är frisk. Ska inte spela någon roll att du har bonusresa som ett eller flera segment, bara att boka nya biljetter och skicka kvitto. Verkade inte vara några problem att boka United till lämplig SAS-destination och sen SK hem till ARN. Heller inga problem att pappa och mamma får stanna kvar och få nya biljetter.

De som ansvarar är Amex sjukfall. Telefon 08-58771747

Krya på er!
 

mry

Medlem
Är det bonusresa är man väl ofta ganska bra försäkrad, då behöver man bara ha kreditkorten för att omfattas av försäkringen i många fall.
 
Toppen